ظرفیت حدود ۵ هزار نفری در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳

انتخاب رشته از امروز آغاز می‌شود؛

ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ حدود ۵ هزار نفر تعیین شده است که داوطلبان از امروز ۱۸ تیر می توانند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

ظرفیت حدود ۵ هزار نفری در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳

ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ حدود ۵ هزار نفر تعیین شده است که داوطلبان از امروز ۱۸ تیر می توانند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.
به گزارش مهر، آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه ۱۰ خرداد و جمعه ۱۱ خرداد با حضور ۵۸ هزار و  ۶۲۹ نفر در ۸۹ رشته کارشناسی ارشد برگزار شد.
پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳، کلید اولیه در روز ۱۳ خرداد و کلید نهایی در روز ۲۹ خرداد منتشر شد.در نهایت نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ در روز ۱۶ تیرماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.
انتخاب رشته محل در روزهای ۱۸ تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی صورت می گیرد.
بر اساس دفترچه انتخاب رشته محل در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ ظرفیت پذیرش تعداد ۴ هزار و ۹۴۷ نفر است که بیشترین ظرفیت مربوط به رشته پرستاری داخلی - جراحی است.
 نحوه انتخاب رشته محل تحصیل
دانشگاه ها و مراکز پذیرنده دانشجو آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۳
داوطلب پس از مطالعه کامل دفترچه های راهنمای ثبت نام، انتخاب رشته محل و اطلاعیه های بعدی و همچنین ملاحظه کلیه رشته محل ها و شرایط دانشگاه ها اعم از رایگان و شهریه ای، باید از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی پس از انتخاب گزینه مربوطه با کدرهگیری خود، وارد سامانه شده و انتخاب رشته محل تحصیل خود را انجام دهند.
کسانی که در دو گروه آزمون شرکت داشته اند و یا مجموعه امتحانی از یک گروه و یک رشته یا مجموعه از گروه دیگر را آزمون داده اند، می توانند ترکیبی از رشته محل‎های مورد علاقه خود را از دو گروه آزمونی وارد کنند.در اولین رشته محلی که نمره قبولی را کسب کرده پذیرفته می شود.
داوطلب در صورت کسب نمره حدنصاب و مجاز شدن (اعم از یک رشته یا مجموعه از یک نوبت یا ۲ رشته یا ۲ مجموعه از نوبت های متفاوت)، به هنگام انتخاب رشته محل تحصیل می تواند کلیه دانشگاه ها و مراکز پذیرنده دانشجو در رشته امتحانی که مجاز به انتخاب شده را با هر ترکیبی از رشته های مجاز و به هر ترتیبی که تمایل دارد به ترتیب علاقه، شرایط فردی و اولویت انتخاب کند.
داوطلب حداکثر ۱۰۰ رشته محل برای رشته یا مجموعه هایی که بیش از ۱۰۰ رشته محل پذیرش دارند یا افرادی که در دو گروه امتحانی متفاوت شرکت کرده اند، متعاقباً در اولین رشته محلی که نمره قبولی را کسب کرده پذیرفته می‎شود.