اینترنت در زمان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی شود

سرپرست سازمان ملی سنجش خبر داد:

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت:در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت ماه ۳۵ نفر با تجهیزات تقلب دستگیر شدند که نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشت.

اینترنت در زمان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی شود

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت:در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت ماه ۳۵ نفر با تجهیزات تقلب دستگیر شدند که نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشت.
به گزارش مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس امروز در نشست خبری تشریح فرآیند برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ افزود: این میزان نسبت به گذشته که حدود هزار نفر بودند بسیار کاهش یافته است.
 اینترنت قطع نمی شود
وی گفت: با توجه به نسل سوم دستگاه های سیگنال یاب، نیازی به قطع اینترنت در زمان برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری نیست. دستگاه‎های آشکارساز در اختیار حوزه های آزمون قرار گرفته
و به محض اینکه سیگنالی دیده شود اقدامات لازم صورت می گیرد، همچنین نمایندگان دستگاه قضایی در تمام استانها حضور دارند و پلیس فتا نیز همزمان فعالیت خواهد داشت تا هر گونه اقدامی در مسیر ایجاد شائبه و تخلف در کنکور کشف
شود.
پورعباس گفت: این دوره از آزمون سراسری بدون احتساب دوران کرونا، برای اولین بار در تاریخ سازمان سنجش به تعویق افتاد. دلیل آن هم به شهادت رسیدن رییس جمهور کشورمان بود و با توجه به اینکه طبق قانون باید طی ۵۰ روز رییس جمهور انتخاب می شد که این کار با تلاش وزارت کشور در مدت ۴۸ روز انجام شد.
وی اظهار داشت: با توجه به این تعویق
دو هفته ای کمی هوا گرم تر خواهد بود و عوامل اجرایی و انتظامی هم در دو هفته اخیر به دلیل شرایط انتخابات با خستگی مواجه هستند اما به داوطلبان اطمینان می دهیم همه عوامل با تلاش خستگی ناپذیر در امنیت کامل کنکور را برگزار می کنند.
 همکاری وزارت نیرو در عدم قطع برق در حوزه های آزمون
سرپرست سازمان ملی سنجش یادآور شد:جلسات متعدد شورای امنیت کشور در راستای بهتر شدن کنکور برگزار شد و آمادگی کامل برای برگزاری کنکور وجود دارد. در حوزه برق رسانی هم وزارت نیرو همچون گذشته همکاری می کند و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.
 کمتر بودن جمعیت نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ نسبت به نوبت اول
سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: جمعیت نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ نسبت به نوبت اول که در اردیبهشت ماه برگزار شد کمتر است و دلیل آن نیز عدم برگزاری آزمون پذیرش دانشجو معلم برای دانشگاه فرهنگیان است. در مجموع ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت می کنند.
وی افزود: اواخر مردادماه نمرات خام نوبت دوم داده می شود و در اوایل شهریورماه انتخاب رشته صورت می گیرد. دلیل این تعویق هم تعویق فرآیند برگزاری کنکور به مدت دو هفته است.
 شخصی سازی دفترچه ها به حوزه های فرعی رسیده است
پورعباس اظهار داشت: امسال به صورت ویژه با دستگاه های قدیمی چاپ خودمان کار می کنیم و دستگاه های دیجیتالی از سال آینده به فرآیند کنکور اضافه می شوند. البته دستگاه های قدیمی نیز هوشمند هستند و کار قرنطینه بسیار سخت شده و تعداد و تنوع دفترچه ها بسیار بیشتر از گذشته است.  شخصی سازی دفترچه ها به حوزه های فرعی هم رسیده اند و در واقع همانطور که دو نفر کنار همدیگر دفترچه شبیه ندارند، حوزه های فرعی هم دفترچه های شبیه ندارند.
وی افزود: اگر خدای نکرده عکسی از دفترچه ای گرفته شود در کوتاه ترین زمان قابل شناسایی است و با آن برخورد می شود. تنوع دفترچه ها به صورت غیر منتظره ای بالا رفته و تعداد پاسخنامه ها هم بیشتر شده است.
 آمار دریافت کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
وی با اشاره به توزیع کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ از روز شنبه ۱۶ تیرماه یادآور شد:تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر کارت خود را دریافت کرده اند و توصیه می شود به اطلاعات حوزه امتحانی که در کارت درج شده است توجه شود.پورعباس اظهار داشت:با توجه به کاهش جمعیت نوبت دوم نسبت به نوبت اول کنکور ۱۴۰۳، آزمون در یک هزار و ۷۴۷ حوزه فرعی در ۴۰۸ شهرستان برگزار می شود.
 آمار شرکت کنندگان و ترکیب جنسیتی داوطلبان در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
وی درباره آمار شرکت کنندگان و ترکیب جنسیتی داوطلبان در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ گفت:در گروه ریاضی بیش از ۱۲۵ هزار نفر داوطلب داریم که از این تعداد ۳۵ درصد زنان و ۶۵ درصد مردان، در گروه علوم تجربی ۴۷۱ هزار نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۳۳ درصد مردان و ۶۷ درصد زنان که تعداد مردان ۳ درصد بیشتر شده است. در گروه علوم انسانی ۲۷۰ هزار داوطلب دار  ۶۶ درصد زنان و ۳۴ درصد مردان هستند. در گروه هنر و زبان نیز بیش از
 ۷۰ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می دهد.
سرپرست سازمان ملی سنجش یادآور شد:آمار ۶۳ درصدی زنان در کنکور نشان می دهد که در جمهوری اسلامی ایران مسیر تحصیل بیشتر برای زنان فراهم است. ۳۷ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می دهند که نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نداشته است.