نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ در دهه اول مهرماه اعلام می شود

معاون سازمان ملی سنجش خبر داد:

معاون فنی و آماری سازمان ملی سنجش با اشاره به زمان بندی اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور گفت: نتایج اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در اوایل شهریور و نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ در مهرماه اعلام می شود.

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ در دهه اول مهرماه اعلام می شود

معاون فنی و آماری سازمان ملی سنجش با اشاره به زمان بندی اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور گفت: نتایج اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در اوایل شهریور و نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ در مهرماه اعلام می شود.
به گزارش مهر، دکتر احسان جمالی در نشست خبری تشریح فرآیند برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ افزود: امسال تأثیر سوابق تحصیلی آموزش و پرورش ۵۰ درصد است. ضرایب نسبت به سال گذشته که تأثیر سوابق تحصیلی ۴۰ درصد بود، تغییر کرده است. داوطلبانی که سنوات قبل، نمره کل سوابق تحصیلی ایجاد کرده بودند نمره کل آنها با توجه به ضرایب جدید تغییر می‌کند.
معاون فنی و آماری سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: نمره آزمون اختصاصی برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ معتبر است و تغییری ندارد ولی با سابقه تحصیلی جدیدی که بر اساس ضرایب جدید ساخته می‌شود نمره کل نهایی آنها استخراج می‌شود. این نمره برای سه گروه اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی) به میزان ۵۰ - ۵۰ و برای گروه‌های هنر و زبان با ضریب ۲۸ به دلیل اینکه فقط دروس عمومی محاسبه می‌شود.
وی افزود: داوطلبان ۱۴۰۳ در صورتی که فقط در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کرده باشند چه در نوبت اول و چه در نوبت دوم، برای محاسبه نمره کل باید تلفیق ۵۰ درصد یا ۲۸ درصد سوابق تحصیلی و کنکور درنظر بگیرند. نمره کل نهایی می‌شود حاصل بیشترین نمره کل مرحله اول و مرحله دوم آنها. برای داوطلبان ۱۴۰۲ نیز به همین ترتیب است. برای داوطلبانی که در چهار نوبت ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ شرکت کرده باشند بیشترین نمره ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
جمالی اظهار داشت: اعلام علاقمندی های رشته‌های هنر و علوم ورزشی از ۱۷ تیر تا ۲۲ تیرماه انجام می‌گیرد و داوطلبان باید با دقت آن را انجام دهند. همچنین داوطلبان دانشگاه فرهنگیان باید دقت لازم را داشته باشند در صورتی که برای آزمون عملی آموزش هنر و یا تربیت بدنی معرفی
شده اند، آن آزمون مربوط به ارزیابی تکمیلی تربیت معلم است. اگر می‌خواهند در رشته‌های هنر و علوم ورزشی شرکت کنند باید دوباره ثبت نام کنند.
وی افزود: انجام آزمون‌های عملی و تشریحی از دهه دوم مرداد شروع می‌شود و تا دهه اول شهریورماه ادامه دارد.
معاون فنی و آماری سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ به صورت نمرات خام و نمرات کل کنکور در هفته آخر مردادماه اعلام می‌شود. همزمان با این موضوع به داوطلبانی که در دو نوبت کنکور ۱۴۰۳ و یا چهار نوبت کنکورهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ شرکت کرده اند در گروه‌های آزمایشی مختلف شرکت
کرده باشند، اجازه داده می‌شود گروه آزمایشی اصلی خود را انتخاب کنند.
وی افزود: اگر کسی انتخاب نکند آخرین نوبت برگزاری آزمونی که در آن شرکت کرده است ملاک عمل قرار می‌گیرد.
جمالی یادآور شد: نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان در هفته آخر مردادماه اعلام می‌شود. کسانی که در پذیرش دانشجو - معلم شرکت کرده اند در صورتی که انصراف خود را در بازه زمانی مربوطه اعلام کنند حق انتخاب رشته در کنکور ۱۴۰۳ را دارند و در غیر این صورت نمی‌توانند در کنکور انتخاب رشته کنند.