برای نخستین‌بار ۱۵۰ دانشجوی دکتری فیزیوتراپی پذیرش می‌شوند

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

معاون آموزشی وزارت بهداشت، از پذیرش ۱۵۰ دانشجوی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی برای نخستین بار در کشور در ۶ دانشگاه تیپ یک خبر داد.

برای نخستین‌بار ۱۵۰ دانشجوی دکتری فیزیوتراپی پذیرش می‌شوند

معاون آموزشی وزارت بهداشت، از پذیرش ۱۵۰ دانشجوی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی برای نخستین بار در کشور در ۶ دانشگاه تیپ یک خبر داد.
به گزارش معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، پس از بازدید از نخستین آزمون دکترای حرفه ای فیزیوتراپی، گفت: رشته‌های توانبخشی خصوصاً فیزیوتراپی به دلیل افزایش سن امید به زندگی و افزایش سن جمعیت، نیاز مبرم حال و آینده کشور است.
وی با اشاره به قدمت و سابقه رشته فیزیوتراپی، افزود: این رشته سابقا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین PhD پذیرش دانشجو داشت و راه اندازی دوره دکترای فیزیوتراپی برای سالیان متوالی، مورد درخواست اساتید و متقاضیان بود. امسال برای اولین بار در کشور، دوره دکترای حرفه‌ای مصوب و آزمون آن برای نخستین بار برگزار شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، از مشارکت حدود ۱۹۰۰ نفر در این آزمون خبر داد و گفت: تقریبا حدود ۱۵۰ نفر در ۶ دانشگاه پذیرفته خواهند شد. این رشته برای سال های زیادی در کشور وجود نداشت و دانشجویان برای تحصیل در آن، ناگزیر به کشورهای منطقه سفر می‌کردند.
دکتر باقری فرد، با بیان اینکه «پس از تصویب و شروع دکترای حرفه ای رشته فیزیوتراپی در کشور، امیدوارم بتوانیم در آینده پاسخگوی نیازهای مردم در حوزه توانبخشی باشیم» خاطر نشان کرد: نتایج آزمون در حدود یک ماه آینده اعلام خواهد شد.
وی افزود: از آنجا که این رشته برای نخستین بار در کشور مصوب شده است؛ تنها در ۶ دانشگاه بزرگ دانشجو می پذیرد و امیدواریم در آینده بتوانیم از لحاظ کمیت آن را افزایش دهیم .
معاون آموزشی وزارت بهداشت، اظهار داشت: خوشبختانه کشور از اساتید و زیر ساخت های خوبی برای تربیت دانشجو در این رشته برخوردار است . امیدوارم در اقدام بعدی بتوانیم دانشجوی دکترای حرفه‌ای در رشته شنوایی سنجی پذیرش کنیم.
 هدف؛ تربیت فیزیوتراپیست‌های توانمند است
ابراهیمی، دبیر بورد توانبخشی کشور، تصویب رشته دکترای حرفه ای فیزیوتراپی و برگزاری آزمون آن را پس از بیست سال اعلام نیاز از سوی اساتید، تصمیمی با درایت از سوی مسئولان وزارت بهداشت خواند و افزود: متاسفانه آموزش این رشته در ترکیه و پاکستان از کیفیت خوبی برخوردار نبوده اما در ایران از طریق آزمون و به صورت کاملا علمی و جدی در این رشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
وی ضمن قدردانی از حمایت و پشتکار معاون آموزشی وزارت بهداشت در راه اندازی این رشته گفت: ایران در رشته فیزیوتراپی در منطقه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و راه اندازی این دوره می تواند به رشد آن کمک کند.
ابراهیمی، فیزیوتراپیست را مهندس حرکت خواند و گفت: در تلاشیم تا دانشجویانی توانمند در این حوزه تربیت کنیم.