جزئیات برگزاری جشنواره آفرینو؛ تجلیل از ۶ طرح برگزیده با حضور وزیر آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد؛

معاون وزیر آموزش و پرورش پیرامون جزئیات برگزاری جشنواره آفرینو توضیحاتی ارائه کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش پیرامون جزئیات برگزاری جشنواره آفرینو توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش آفرینش به نقل از روابط عمومی، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی در نشست خبری آفرینو، اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیت های مدارس غیردولتی با اشاره به جزئیات برگزاری این جشنواره اظهار کرد:این جشنواره در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری که در هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کردند، باید از دستاوردها و خلاقیت های مدارس غیردولتی بهره برد، برگزار می شود.
وی افزود: با کمک کارشناسان این حوزه و معاونت علمی فناوری ریاست جمهور، این جشنواره در راستای ترویج فناوری ها، خلاقیت ها و ایده ها و تسری آنان به مدارس برگزار می شود لذا در این راستا فراخوانی در  ۶ محور در سال ۱۴۰۲ به سراسر کشور ارسال شد.
محمودزاده محورهای این فراخوان را در قالب نوآوری در فرایندهای تربیتی، نوآوری در طراحی فرآیندهای آموزشی و پژوهشی، نوآوری در نوع مدیریت مدارس، نواوری در نوع مشارکت و تعاون، نواوری در محیط‌های تعلیم و تربیت براساس تنوع محیط‌های یادگیری در سند تحول بنیادین، نواوری در مبانی نظام تعلیم و تربیت اعلام کرد.
وی با بیان اینکه ۳۷۰ منطقه در این جشنواره شرکت کرده اند گفت: این تعداد منطقه از بین ۵۰۰ مدرسه غیردولتی بوده اند، در این جشنواره شرکت داشته اند. براساس شاخص های داوری، که حدود ۱۲ شاخص تعیین شده است ۱۵۰ امتیاز باید کسب شود همچنین از ۶۲۰۰ طرح، ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری و ۴۰ طرح در یک مرحله و در مراحل بعدی ۲۰ طرح راه یافته اند که در مراسم اختتامیه از ۶ طرح تجلیل می شود.
وی خبر داد:مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره ۱۴ و ۱۵ مردادماه برگزار می شود و ۴۴ طرح در این مراسم در نمایشگاه و در غرفه‌ای به نمایش گذاشته می‌شوند سعی داریم در داوری‌ها این طرح‌ها ارائه شوند.
محمودزاده گفت:در ۴ محور، کارگاه‌های فناوری‌های نوظهور، مشاغل آینده، کاربرد هوش مصنوعی مدارس آینده و نسل آینده برگزار می‌شود در مراسم اختتامیه نیز وزیر آموزش و پرورش حضور می‌یابد و از طرح هایی که به مرحله نهایی راه پیدا کردند تجلیل می شود.