گشایش نمایشگاه ملی صنایع دستی در اردبیل

هنرمندان ۳۱ استان کشور هنر دست خود را در در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل به نمایش گذاشتند.

هنرمندان ۳۱ استان کشور هنر دست خود را در در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل به نمایش گذاشتند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، با هدف معرفی توانمندی‌های دستی و تولیدات بومی و سنتی اقوام مختلف ایرانی و بازاریابی برای آنها نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنر‌های سنتی در اردبیل گشایش یافت.
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آئین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی در محل نمایشگاه‌های دائمی استان اردبیل گفت: ما ایرانی‌ها خانواده‌ای بزرگ هستیم و نام بزرگ ما به واسطه هنر‌های دستی و سنتی در تاریخ ثبت شده است.
مریم جلالی دهکردی افزود: روستا‌های ایران، مولد هستند و همه در تولید عشق، عاطفه، اخلاق، همگرایی و قانون نقش آفرینی و با هدف رواج کارآفرینی، ثروت تولید می‌کنند.
وی هنر ایرانی را هنری معیشت آفرین و کارگشا دانست و ادامه داد: هر خانه ایرانی قابلیت تبدیل به کارگاه صنایع دستی را دارد و خوشبختانه هر چه در طبیعت وجود دارد، از برگ خرما تا ورق طلا به مدد ذوق و استعداد ایرانیان به هنر تبدیل شده است.
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: نمایشگاه‌های صنایع دستی و هنر‌های سنتی یکی از حلقه‌های آموزش، مارکتینگ، برندینگ و بازاریابی تولیدات دستی محسوب می‌شوند.
 استان اردبیل قابلیت صادرات صنایع دستی ایران را دارد
جلالی دهکردی تصریح کرد:صنایع دستی از نظر ارزش افزوده، بی‌نظیر و کارآفرین است و استان مرزی اردبیل می‌تواند پایه صادرات در حوزه صنایع دستی و هنر‌های دستی کشور باشد و چهاردهمین نمایشگاه این رشته‌های اصیل و دستی در واقع مینیاتوری از قابلیت هنری بزرگ و گسترده ایرانیان در سراسر کشور است.
وی افزود: امیدواریم با همت فعالان این عرصه و همراهی مدیران مربوطه، صنایع دستی به ادبیات توسعه وصل و بستر‌های مناسب و پایداری برای اشتغال و درآمدزایی به هنرمندان و صنعتگران این رشته‌های اصیل و مردمی ایجاد شود.
استاندار اردبیل هم در این آئین گفت:۴۰۰ غرفه از ۳۱ استان، انواع تولیدات و صنایع دستی و کشاورزی را در اردبیل در معرض نمایش و عرضه گذاشته‌اند و این نمایشگاه تا روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برای بازدید عموم دایر است.
سید حامد عاملی با بیان اینکه ۲۵۰ غرفه را تولیدات روستایی و عشایری و ۱۵۰ غرفه از نمایشگاه را صنایع دستی دربر گرفته است، افزود:صنایع دستی و هنر‌های سنتی نشانگر ظرفیت‌های ارزشمند کشور است و میراث فرهنگی و اقتصادی خوبی برای رفع نیازمندی‌های بشر محسوب می‌شود.
برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی در اردبیل، فرصت جدیدی برای مهمانان و مسافران خطه سبلان فراهم کرده است.