بهره مندی بیش از ۵ هزار نوزاد از خدمات مراقبت های ویژه در دو مرکز آموزشی درمانی هرمزگان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

با تلاش شبانه روزی کارکنان دو مرکز آموزشی درمانی(شریعتی و کودکان)، در سال گذشته پنج هزار و ۶۱۹ نوزاد، خدمات تخصصی و فوق تخصصی لازم را در بخش های نوزادی ومراقبت های ویژه نوزادان دراین بیمارستان ها دریافت نمودند.

بندرعباس- شهین صادقی
با تلاش شبانه روزی کارکنان دو مرکز آموزشی درمانی(شریعتی و کودکان)، در سال گذشته پنج هزار و 619 نوزاد، خدمات تخصصی و فوق تخصصی لازم را در بخش های نوزادی ومراقبت های ویژه نوزادان دراین بیمارستان ها دریافت  نمودند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نوزادانی که وزن آن‌ ها در هنگام تولد پایین است، نوزادان نارس، نوزادانی که با مشکلات تنفسی متولد می‌شوند، نوزادان دارای مشکلات قلبی و همچنین نوزادانی که به دلیل داشتن زردی بالا نیاز به تعویض خون دارند، در بخش NICU یا بخش مراقبت ‌های ویژه نوزادان بستری می ‌شوند.
دکتر منوچهر کمالی افزود: مرکز آموزشی درمانی شریعتی، دارای یک بخش NICU یا مراقبت های ویژه نوزادان و یک بخش نوزادان است که با بهره مندی از9 تخت احیا، 40 انکوباتور، 9 دستگاه فتوتراپی ساده و 7 دستگاه فتوتراپی کوره ای، خدمات مورد نیاز را به نوزادان ارائه می دهد.
وی در ادامه گفت : مرکز آموزشی درمانی کودکان نیز ، دارای یک بخش NICU یا مراقبت های ویژه نوزادان و یک بخش نوزادان است که با بهره مندی از 10 تخت احیا، 23 انکوباتور، 18دستگاه فتوتراپی ساده و 15 دستگاه فتوتراپی کوره ای خدمات مورد نیاز  را به نوزادان ارائه می دهد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه تولد نوزاد نارس و بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه سبب بروز استرس برای ماداران می شود، اضافه کرد: در راستای خدمت رسانی با کیفیت و متمایز در بخش مراقبت های ویژه نوزادان، در این دو مرکز امکانات مخصوص اقامت مادر در کنار نوزاد نیز فراهم شده است.
کمالی یادآور شد: بخش های نوزادان در این دومرکز با حضور 24 ساعته کارشناسان پرستاری و پزشک متخصص نوزادان و اطفال مقیم، به بیماران و نوزادان خدمت رسانی می کند.