صدور بيش از ۹۱۶ هزار تن کالا در سه ماه اول امسال از گمرکات و بازارچه های مرزی به خارج از کشور

مدیرکل گمرکات استان کردستان:

بختیار رحمانی پور ، با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی صادرات نسبت به سال گذشته اظهار داشت: کل صادرات خروجی سه ماهه اول سال ۹۸ از گمرکات کردستان ۵۵۰ هزار و ۱۱۱ تن بود.


اسرین مقصودی -سنندج
بختیار رحمانی پور ، با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی صادرات نسبت به سال گذشته اظهار داشت: کل صادرات خروجی سه ماهه اول سال ۹۸ از گمرکات کردستان ۵۵۰ هزار و ۱۱۱ تن بود.
به گزارش مهر، رحمانی در خصوص ارزش ریالی صادرات انجام شده از گمرکات کردستان، گفت: کل خروجی گمرکات کردستان در ۳ ماهه اول امسال ۵۰ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال بود که ۳۰ میلیارد ریال این صادرات از طریق گمرک و ۲۰ میلیارد آن از بازارچه‌های مرزی استان انجام شده است.
وی با اشاره به صادرات ۳۵۷ میلیون دلاری، افزود: در ماهه اول امسال ۴۹۴ هزار و ۹۱۲ تن از صادرات به ارزش ۱۸۳ میلیون و ۷۳۸ هزار و
۲۴۶ دلار از طریق گمرک باشماق انجام شد.
رحمانی پور با بیان رشد واردات انجام شده ۳ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گمرکات کردستان، ادامه داد: مجموع تشریفات واردات کالا این مدت به ارزش ۹ میلیون و ۲۲۲ هزار دلار و به وزن بیش از ۹ هزار تن کالا در گمرکات استان کردستان انجام شده است.
وی افزود: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل ازنظر ارزش دلاری ۲۰ درصد کاهش و از لحاظ وزنی ۵۹ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات استان کردستان از ترانزیت ۲۱۹ هزار تن کالا به ارزش ۴۴۳ میلیون دلار از گمرک باشماق مریوان خبر داد و افزود: این میزان ترانزیت در ۳ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه آن در
سال گذشته از نظر وزن ۴۸ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۶۲ درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد: طی ۳ ماهه اول امسال ۱۴ میلیارد ریال کالا از گمرک مرزی باشماق به صورت ترانزیت داخلی مبدا، ترانزیت خارجی مبدا و ترانزیت خارجی مقصد انجام شده است.