مدیرکل استاندارد یزد: ثبت۳۳۵ اظهارنامه صادراتی و وارداتی

از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۵ اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد، به ثبت رسیده است.


يزد-اکبر خیرخواه
از ابتدای امسال تاکنون 335 اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد، به ثبت رسیده است.
این مطلب را مدیر کل اداره استاندارد استان عنوان و افزود:ازمجموع گفته شده 178 اظهار نامه مربوط به کالاهای وارداتی و 157موردمابقی را اظهارنامه‌های کالاهای صادراتی تشکیل می‌دهد.
محمدرضا زارع بنادکوکی که در نشست هم اندیشی بررسی عملکرد حوزه صادرات و واردات سخن می‌گفت ادامه داد:بیشترین اظهارنامه‌های وارداتی با مجموع 128 فقره مربوط به حوزه های صنایع ساختمان، مکانیک و برق می‌باشد که حوزه های نساجی،شیمیایی،غذایی و کشاورزی و
خودرو و نیرو محرکه در مرتبه‌های بعدی قرار دارند.
این مسئول ادامه داد:حوزه مکانیک با عملکرد 27 مورد بر واردات حوزه نساجی ماه های گذشته پیشی گرفته که دلیل این امر ورود قطعات یدکی مکانیکی ماشین آلات واحدهای تولیدی و نیز لوازم یدکی خودرو از قبیل فیلتر هوای کامیون‌ها بوده است.
مدیر کل اداره استاندارد استان یزد در توضیح چگونگی ترخیص اقلام وارداتی  مشمول استاندارد اجباری گفت:در پاسخ به استعلام های اداره کل گمرک استان یزد ، در صورت نبود گواهی بازرسی در مبداء که توسط شرکت‌های بازرسی بین المللی(سوریانس)تایید صلاحیت شده صادر می‌شود،از طریق اخذ تعهد و یا نمونه‌برداری و آزمون، فرآیند واردات دنبال می‌شود.
زارع بنادکوکی در پایان تاکید کرد:از 157 فقره اظهار نامه‌های صادراتی ثبت شده،86 مورد مربوط به تعیین ماهیت و71 فقره مابقی را اظهارنامه‌های مشمول استاندارد اجباری تشکیل داده است.