تجربه وزیر پیشنهادی نفت می‌تواند به رشد پویایی صنعت نفت کمک کند

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: وزیر پیشنهادی با توجه به سابقه مدیریت‌ در صنعت نفت، می‌تواند زمینه رشد پویایی صنعت نفت در بازارهای نفتی، مالی و فناوری را فراهم کند.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: وزیر پیشنهادی با توجه به سابقه مدیریت‌ در صنعت نفت، می‌تواند زمینه رشد پویایی صنعت نفت در بازارهای نفتی، مالی و فناوری را فراهم کند.
مالک قنواتی در گفت‌وگو با شانا ضمن قدردانی از انتخاب رئیس‌جمهوری در معرفی کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم به ویژه کاندیدای پیشنهادی وزارت نفت،  بیان کرد: بی‌شک انتخاب «محسن پاک‌نژاد» با دقت و حساسیت بیشتری از سوی رئیس‌جمهوری انجام گرفته است؛ به این دلیل که کاندیدای معرفی‌شده، فردی مستقل و جامع‌الاطراف با مجموعه متعدد و متنوعی از ویژگی‌ها و توانمندی‌ها در سطوح بالا بوده که توانسته شاخص‌های مهم و کلیدی مدنظر رئیس‌جمهوری را برآورده کند. در واقع کمترین ریسک را در انتخاب وزیر پیشنهادی نفت داشته است.
وی با اشاره به شرایط کنونی و مشکلات داخلی متاثر  از تحریم‌های ظالمانه خارجی، بیان کرد: بدون شک یکی از شاخص‌های انتخاب آقای پاک‌نژاد، رونق و گشایش اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف شامل سرمایه‌گذاری، اشتغال، عمران و آبادانی کشور و مناسبات اقتصادی بین‌المللی و شتاب آن به‌عنوان پیشران اصلی توسعه اقتصادی کشور است.
مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: آقای پاک‌نژاد با توجه به سابقه مدیریت‌های عالی داخلی و بین‌المللی در صنعت نفت، می‌تواند زمینه تعالی جایگاه و پویایی صنعت نفت در بازارهای نفتی، مالی و فناوری را فراهم کند.
قنواتی تأکید کرد: تجربه‌های مدیریت داخلی و بین‌المللی پاک‌نژاد در شرکت نیکو و دیگر بخش‌ها می‌تواند کشور را از نقطه‌ای حساس خارج کرده و قدرت چانه‌زنی ایران را در مناسبات و مذاکرات اقتصادی و سیاسی دنیا ارتقا دهد.وی با برشمردن شاخص‌های مهم و جامع انتصاب وزیر نفت پیشنهادی از بدنه داخلی نفت از سوی رئیس‌جمهوری، بیان کرد: انتخاب وزیر پیشنهادی از بدنه داخلی صنعت نفت، شاخص‌هایی مانند داشتن اشراف و دانش کافی در حوزه صنعت نفت، روحیه تعاملی بالا در بدنه صنعت و به‌ویژه سرمایه انسانی را به دنبال دارد.
مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ادامه داد: مشخصات دیگری همچون توسعه‌گرایی و بهره‌مندی از رویکرد راهبردی برای برون‌رفت از چالش‌های موجود صنعت نفت و بهره‌مندی از روحیه ریسک‌پذیری در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و اصلاحی سخت در ساختار مدیریت انرژی کشور از دیگر ویژگی‌های وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم است.