مذاکرات نهایی برای صادرات کیوی مازندران به هندوستان

مذاکرات نهایی برای اعلام باغات رجیستر شده کیوی مازندران به هندوستان به منظور صادرات این محصول با کیفیت به این کشور برگزار شد.

مذاکرات نهایی برای صادرات کیوی مازندران  به هندوستان

مذاکرات نهایی برای اعلام باغات رجیستر شده کیوی مازندران به هندوستان به منظور صادرات این محصول با کیفیت به این کشور برگزار شد.
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران اعلام کرد: جلسه تعیین تکلیف نهایی برای اعلام باغات رجیستر شده کیوی به هندوستان  با حضور جلیلی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، باقری سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی، نادریان سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیر کل و معاون دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت زا سازمان، معاون مدیر کل و رئیس گروه دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این نشست، طرفین پیرامون آخرین وضعیت باغات کیوی استان مازندران، رعایت استاندارد‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای مورد نظر کشور هندوستان و همچنین روند ارسال مدارک لازم برای ثبت نهایی باغات به منظور صادرات به این کشور بحث و تبادل نظر کردند.
صادرات کیوی مازندران به هندوستان، گامی مهم در جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان و همچنین ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان محسوب می‌شود.
مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه با تاکید بر اهمیت این موضوع، از تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق این هدف مهم قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود که با همکاری تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط، شاهد افزایش صادرات محصولات کشاورزی مازندران به بازار‌های هدف باشیم.
همچنین، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به کیفیت بالای کیوی مازندران، بر لزوم رعایت تمامی استاندارد‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای برای حفظ این کیفیت و افزایش سهم ایران در بازار‌های جهانی تاکید کرد.
با توجه به اهمیت این موضوع، انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد خبر‌های خوشی در زمینه صادرات کیوی مازندران به هندوستان باشیم.