۹۵ درصد جمعیت استان همدان تحت پوشش کالابرگ الکترونیکی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت سیزدهم ریل‌گذاری ساختارهای نظام‌مند شدن پرداخت یارانه‌ها بوده است، گفت: ۹۵ درصد جمعیت استان همدان تحت پوشش کالابرگ الکترونیکی هستند.

۹۵ درصد جمعیت استان همدان تحت پوشش کالابرگ الکترونیکی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان  با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت سیزدهم ریل‌گذاری ساختارهای نظام‌مند شدن پرداخت یارانه‌ها بوده است، گفت: ۹۵ درصد جمعیت استان همدان تحت پوشش کالابرگ الکترونیکی هستند.
یوسف شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید براینکه هر دولتی که روی کار بیاید به راحتی می‌تواند از این زیرساخت برای هدفمند کردن کمک‌های خود به مردم استفاده کند، اظهارکرد: کالابرگ الکترونیک از سال ۱۴۰۱ با ۸۰ هزار تومان آغاز شد و هدف آن فرهنگسازی خریدهای الکترونیکی از فروشگاه‌ها بود.
وی ساماندهی دهک‌بندی‌، وسع‌‍سنجی جدید و بررسی وضعیت خانوارهای ایرانی و ارائه کالابرگ الکترونیک را از اقدامات دولت سیزدهم دانست و افزود:کالا برگ الکترونیکی یک ساختار الکترونیکی است که به عنوان یک زیرساخت برای هدفمند کردن و الکترونیکی‌سازی کمک های دولتی به اقشار مختلف جامعه پیش‌بینی شد.
شعبانی با اشاره به طرح فجرانه کالا برگ الکترونیک، یادآور شد:طرح فجرانه در سه نوبت با ۲۲۰ هزار تومان افزایش یارانه به عنوان مشوق اجرا شد که در استان همدان این طرح برای ۴۹۸ هزار و  ۲۴۸ خانوار اجرا شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۴۳۹۰ فروشگاه صنفی و ۱۸۱ فروشگاه زنجیره‌ای در سطح استان در طرح کالابرگ الکترونیک مشارکت داشتند، اظهارکرد: درحال حاضر ساختارهای کالابرگ الکترونیک در این فروشگاه‌ها برای ابلاغ از سوی بخش دولتی آماده است.
وی با بیان اینکه ‌اردیبهشت سال ۱۴۰۳ آخرین کالابرگ الکترونیک برگزار شد، درباره مشکلات اجرای این طرح، افزود: درزمینه فرهگسازی کارمشکلاتی وجود داشت، به‌طوری‌که برخی از مردم کماکان به دریافت نقدی یارانه بیشتر رغبت نشان می‌دهند که شاید نیازهای زندگی آنها در بخش‌های دیگری است و همچنین ساختارهای اجرای طرح مشکلات داشت که امروز ساختارها در فروشگاه‌ها ایجاد شده است.
شعبانی با اشاره به اینکه به لحاظ تخصیص و  رفت و برگشت اعتبارات مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: خانوارهایی کماکان به دهک‌‍‌بندی خود اعتراض دارند ‌با مراجعه این افراد ثبت اعتراض می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: براساس آخرین وسع‌سنجی صورت گرفته جمعیت استان  یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۶۱۸ نفر در قالب ۶۱۸ هزار و  ۶۸۶ خانوار بوده که از این تعداد ۵۸۰ هزار و ۴۶۰ نفر شامل ۲۲۲هزار و ۱۲۹ خانوار در دهک‌های یک تا سه قرار دارند، ۸۱۲ هزار و ۸۲۴ نفر شامل ۲۶۴ هزار و ۹۶۴ خانواردر دهک‌های چهار تا هفت قرار دارند و ۴۱۵ هزار و ۳۳۴ هزار نفر شامل ۱۳۱ هزار و ۵۹۳ خانوار در دهک‌های هشت تا ۱۰ قرار دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: در وسع سنجی جدید و رسیدگی به اعتراض‌های مردمی به دهک‌بندی در استان همدان یارانه ۳۸ هزار و ۹۹۷ نفر شامل ۱۲ هزارو ۷۷۵ خانوار قطع شده است و یارانه ۳۶هزار و ۷۳۷ نفر شامل  ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار برقرار شده است.
شعبانی افزود: همچنین براساس وسع‌سنجی جدید دهک‌بندی ۱۸۰ هزار و ۶۸۴ نفر شامل ۵۸ هزار و ۱۷۴ خانوار کاهش یافته و ۱۵۴ هزار و ۱۰۳ نفر شامل ۵۴ هزار و ۴۵۵ خانوار افزایش داشته است.
وی تأکید کرد: یارانه ها به خانوارهای هدف می‌نشنید و فقط بخشی از جمعیت استان نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند که آن هم به نابسامانی اقتصادی برخی از خانوارهای استان مربوط است به‌طوری‌که خرید و فروش‌های ناقص ملک یا خودرو و زمین، تراکنش‌های مالی نامتعارف باعث تغییر دهک‌بندی خانوار می‌شود که باید اصلاح شود.