ایجاد "شهر دوستدار سالمند" نیازمند عزمی همگانی است

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز:

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت:ایجاد "تبریز شهر دوستدار سالمند"، نیازمند عزمی همگانی و سراسری است.

تبریز-توفیقی
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت:ایجاد "تبریز شهر دوستدار سالمند"، نیازمند عزمی همگانی و سراسری است.
امیر نصیربیگی در نشست کارگروه مشترک "تبریز شهر دوستدار سالمند" که به میزبانی سازمان و با حضور مدیران حوزه های مختلف اجتماعی و کارشناسان این حوزه و نیز اعضای تشکل های مرتبط با سلامت سالمندی برگزار شده بود، اظهار داشت: این رویه با توجه به اهمیت موضوع و این نکته درصد شهروندان سالمند رو به فزونی است، اهمیت فراوانی می یابد.
وی افزود: موضوع "شهر دوستدار سالمند"، نیازمند بررسی همه جانبه نیازمندی هایی است که در این راستا مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا بایستی که سراغ دیدگاه و نظر خود سالمندان هم رفت و آن را با استاندارهای ملی و جهانی سلامت سالمندی سنجید و بکار بست.
وی با اشاره به برخی فعالیت های صورت گرفته از سوی شهرداری تبریز اظهار داشت:این رویکرد در دوره جدید مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مورد توجه است و تلاش مجموعه بر این پایه است که زمینه برای تحقق شهری ایده آل برای سالمندان محترم شهر، فراهم شود.
نصیربیگی، فراهم ساختن بستری مناسب برای سلامت سالمندان، پویایی و ورزش، استفاده از تجارب آنها، مناسب سازی محیط شهری و نیز فراهم ساختن فعالیت های فرهنگی برای سالمندان را از جمله برنامه های متناسب برای آنها یاد کرد که می تواند مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.