خوزستان بستر مناسب برگزاری و خلق رویدادهای ملی و بین المللی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت:خوزستان به عنوان دروازه ورود تشیع و یک استان تمام ولایی،بستر مناسبی برای برگزاری و خلق رویدادهای فاخر ملی و بین المللی است.

اهواز-محمدی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت:خوزستان به عنوان دروازه ورود تشیع و یک استان تمام ولایی،بستر مناسبی برای برگزاری و خلق رویدادهای فاخر ملی و بین المللی است.
مجید منادی در آئین اختتامیه سومین سوگواره منطقه‌ای رایت سرخ که در تالار آفاق بهبهان برگزار شد، اظهار کرد:خوزستان به عنوان دروازه ورود تشیع و یک استان تمام ولایی، بستر مناسبی برای برگزاری و خلق رویدادهای فاخر ملی و بین‌المللی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و حوزه هنری برای تداوم این راه تلاش خواهند کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن قدردانی از دست اندرکاران رویداد رایت سرخ، بر لزوم تداوم و گسترش این فعالیت ارزشمند تاکید کرد و گفت: سوگواره رایت سرخ نمونه‌ای موفق از همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، فرمانداری است.
وی با بیان اینکه سبک‌های عزاداری و مجالس بهبهان از قدیم زبانزد بوده، تصریح کرد: شهری که شکل خاصی از عزاداری را دارد، نشان دهنده شور، شعور و عشقی است که مردم این شهر مذهبی، نسبت به مکتب اباعبدالله الحسین (ع) و یارانشان دارند لذا باید تلاش کرد تا این راه پررونق و پرشور باقی بماند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: برگزاری برنامه‌های هنری مرتبط همراه با شور و شعور حسینی، این امر را ممکن می‌کند.
منادی خطاب به پیشکسوتان عنوان کرد: درخواست دارم در حوزه آموزش، تجربیات خود را به جوانان و افراد علاقمند به این حوزه، انتقال دهید که رونق برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری، بخصوص هنر تعزیه خوانی را شاهد باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد:با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با هنرمندان شبیه خوان عراقی، ان شاءالله شاهد بین‌المللی شدن سوگواره رایت سرخ در سال‌های آینده باشیم.
سومین سوگواره منطقه‌ای رایت سرخ در بخش‌های تعزیه، نقالی، هنرهای تجسمی و پرده خوانی از ۱۸ لغایت ۲۶ مرداد در محل مجموعه شهید هاشم احمدی بهبهان با حمایت قرارگاه شهید آوینی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حوزه هنری انقلاب اسلامی، فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی شهرستان بهبهان برگزار شد و در آئین اختتامیه از برگزیدگان و دست‌اندرکاران با اهدا لوح سپاس و تندیس سوگواره تقدیر به عمل آمد.