خبر

۰

 

حدود سه و نیم میلیون مبتلا به کرونا در جهان
بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی شمار مبتلایان به ویروس کووید -۱۹ به سه و نیم میلیون نفرنزدیک می‌شود.
به گزارش  صدا و سیما ، براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ به سه و نیم میلیون نفر نزدیک می‌شود.

 نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی:
آمریکا حتی یک کلمه به تعهدات خود برای حفظ برجام اشاره‌ای نمی‌کند
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پیامی توئیتری نوشت که آمریکا در حالی به حقوق خود در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت استناد می‌کند که به تعهداتی که در چارچوب این قطعنامه‌ دارد، اشاره‌ای نمی‌کند.
به گزارش ایلنا، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پیامی توئیتری نوشت که آمریکا در حالی به حقوق خود در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت استناد می‌کند که به تعهداتی که در چارچوب این قطعنامه‌ دارد، اشاره‌ای نمی‌کند.
وی در این‌باره نوشت: مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که این کشور در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل حقوقی دارد اما حتی یک کلمه هم به تعهدات آمریکا که به همراه حقوق آمده است، اشاره نمی‌کنند. به ویژه، درباره خودداری از «اقدام‌هایی که اجرایی کردن تعهدات تحت برنامه جامع اقدام مشترک را تضعیف می‌کند».

برای جلوگیری از گسترش کرونا؛
ترکیه در ۳۱ شهر مقررات منع رفت‌وآمد  به اجرا گذاشت

ترکیه برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری کووید ۱۹ (کرونا) تصمیم به اعمال مقررات منع آمد و شد در ۳۱ شهر و استان این کشور از جمله آنکارا و استانبول گرفته است.
به گزارش مهر به نقل از ان تی وی، ترکیه در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این کشور مقرراتی را از جمله منع آمد و شد وضع کرد. به موجب این مقررات از ساعت صفر شنبه ۱۳ اردیبهشت
 (دوم ماه می) به مدت سه روز منع رفت و آمد در این کشور برقرار خواهد شد و برخی کلان‌شهرها از جمله استانبول و آنکارا را در بر خواهد گرفت.
روز جمعه سوپرمارکت‌ها تا ساعت ۱۴ در ترکیه باز بودند. در سه روز بعد قرار است نانوایی‌ها، نان‌های خود را با کامیون به محلات منتقل کرده و در آنجا به فروش برسانند.
درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و سایر مراکز حیاتی در این چند روز باز می‌مانند و به خدمات‌رسانی ادامه خواهند داد.

 اتهام جدید آمریکا علیه دو تبعه ایرانی
دو تبعه ایرانی متهم به نقض تحریم‌ها شدند.
به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، آمریکا دو تبعه ایران را به تلاش برای دور زدن تحریم‌ها علیه ایران متهم کرده است. این دو فرد تبعه ایران متهم به نقض قوانین صادرات و تحریم‌ها علیه ایران شده‌اند.