برق رسانی به دور ترین نقاط استان کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان:

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از برق رسانی به دور ترین نقاط استان کردستان (پاسگاه های مرزی )خبر داد.


سنندج-کاروان نامدار  
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از برق رسانی به دور ترین نقاط استان کردستان (پاسگاه های مرزی )خبر داد.
هیوا لهونیان در تصریح این خبر گفت: برق رسانی به دور افتاده‌ترین نقاط استان کردستان، جایی که هیچ جایی برای زندگی نیست و نقطه‌ای که صفر مرزی می‌خوانند (پاسگاه های مناطق مرزی و مرتفع استان ) صورت پذیرفته است و این نشان از تلاش و همت بالای کارکنان شرکت توزیع برق کردستان است.
لهونیان در ادامه بیان کرد: هدف اصلی از اجرای پروژه برق‌رسانی به پاسگاه ها این است که مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از این نعمت، امکان پاسداری از کیان و مرزهای این سرزمین را بیشتر از همیشه فراهم نمایند.
وی در ادامه گفت: پاسگاه های مرزی و یا مناطق مرتفع استان به دلیل صعب‌العبور بودن با شرایط سخت دسترسی، برق رسانی به آنان بسیار سخت و مشکل ساز است با این حال این شرکت در راستای وظیفه اصلی خود که همانا تأمین برق مطمئن و پایدار برای متقاضیان است و از طرف دیگر با هدف کمک به امنیت پایدار در نقاط مرزی، حساس و مرتفع استان نسبت به تأمین برق پایگاه ها و پاسگاه های این مناطق  اقدام نموده است.
وی در ادامه به احداث شبکه و تأمین برق ۶ پاسگاه مستقر در شهرستان‌های مریوان، بانه و کامیاران در شش ماهه اول سال‌جاری اشاره کرد و گفت: این ۶ پاسگاه در شش ماهه اول سال‌جاری پس از احداث شبکه در مناطق بسیار سخت و صعب‌العبور و احداث پست هوایی و کابل کشی با اعتباری بالغ بر ۳۸ هزار میلیون ریال برقدار گردیدند.
وی در ادامه افزود: به منظور برقدار کردن ۶ پاسگاه مذکور در
شش ماهه اول سال‌جاری، ۱۸ هزار و ۷۱۱ متر خطوط فشار متوسط و ۲۴۰۰ متر خطوط فشار ضعیف و همچنین ۶ پست احداث شده است.
لهونیان در ادامه گفت: ۱۱ پاسگاه در سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر
۴۵۰۰ میلیون ریال نیز برقدار  و یا اصلاح شبکه گردیده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد در شش ماهه دوم سال‌جاری ۳ پاسگاه دیگر برقدار گردد و در سال آینده ۹ پاسگاه دیگر در راستای کمک به تأمین امنیت پایدار در تمام نقاط حساس، مرتفع و مرزی کشور برقدار خواهند گردید.