تسریع در اعطای تسهیلات بانکی توسط باجه های روستایی

در دیدار مدیرعامل پست بانک استان اصفهان با فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد تصمیم‌گیری شد؛

مدیرعامل پست بانک استان اصفهان و هیات همراه با حضور در فرمانداری شهرستان و دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ضمن گفتگو با ایشان نسبت به رویه اعطای حمایت‌ها و تسهیلات بانکی در ۶ ماه دوم سال‌جاری به بحث، بررسی و تصمیم سازی پرداختند.


اصفهان –بهمن راعی
مدیرعامل پست بانک استان اصفهان و هیات همراه با حضور در فرمانداری شهرستان و دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ضمن گفتگو با ایشان نسبت به رویه اعطای حمایت‌ها و تسهیلات بانکی در 6 ماه دوم سال‌جاری به بحث، بررسی و تصمیم سازی پرداختند.
در این دیدار که معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار، بخشدار بخش مرکزی، مدیر پست بانک شهرستان حضور داشتند، مهندس راعی، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و اشاره به دلاوری‌ها و ایثارگری‌های مردمان شریف و نجیب شهرستان در صحنه های مختلف به تبیین دغدغه‌ها و اجرایی نمودن هرچه سریعتر اعطای تسهیلات از طریق باجه های روستایی به روستائیان واجد شرایط در راستای تحقق مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها گردیدند.
ایشان با اشاره به ضعف‌های فراوان در اجرایی نمودن تسهیلات
تبصره 18 در محوریت با گسترش و توسعه پایدار روستایی در زمینه اشتغال‌های پویای روستایی از مدیر تازه منصوب شده پست بانک شهرستان خواستند تا در یک اقدام ضربتی و منطبق بر ضوابط قانونی در اعطای تسهیلات اشتغال روستایی اقدام، و ضمن اولویت بخشی به حمایت از اشتغال پایدار در روستاها بر اساس شعار «جهش تولید»از ایجاد مشاغل روستایی در همراهی و همکاری با سایر مراجع ذی‌ربط شهرستان تعامل و همکاری نمایند.
رئیس ستاد شهرستانی تسهیل و رفع موانع تولید، با بیان آمار و
داده های احصایی ملی، استانی و منطقه ای، افزودند: متاسفانه میزان اعطای تسهیلات با توجه به پتانسیل‌های بالفعل و بالقوه شهرستان تناسب ندارد و شواهد و قرائن حکایت از نگاه اقتصاد بنگاهی به موضوع دارد.
مسئولان اقتصادی منطقه ای، استانی و ملی می‌بایست با درک ضرورت‌ها و اولویت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در سطح شهرستان‌ها از روستاها تا شهرها در اعطای تسهیلات منطبق بر قانون و ممانعت از نگاه های
سلیقه ای و منع از بروکراسی‌های ناکارآمد جاری، نسبت به رونق زنجیره تولید فعالیت نموده و در راستای تحقق بیش از پیش شعار «جهش تولید» زمینه بروز و ظهور و شکوفایی اقتصاد مقاومتی را مهیا و توسعه بخشند.
در ادامه افشین کلانی، ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان شهرستانی و همراهی ایشان به وجود شرایط مناسب و پتانسیل‌های کارآمد در سطح شهرستان مطابق با گزارش‌های جمع‌بندی شده پرداختند و ضمن اشاره به دغدغه‌های نماینده ارشد دولت در شهرستان و تاکید بر رفع موارد بر همکاری لازم، تعامل سازنده و همراهی موثر و کارآمد در راستای تحقق برنامه‌های اقتصادی در سطح شهرستان تصریح نمودند.
در انتها به صورت نمادین مجوز رسمی بانک مرکزی کشور به سرکار خانم جعفری، متصدی باجه پست بانک روستای نهضت آباد به عنوان یکی از 15 باجه روستایی پست بانک‌های استان، از سوی حاضرین اهدا گردید.