صف‌های چندکیلومتری مقابل جایگاه‌های سوخت در غرب مازندران

کمبود سوخت و غیرفعال بودن برخی جایگاه‌ها، مسافران و شهروندان غرب مازندران را برای تامین سوخت با مشکل روبرو کرد و به ناچار برای تهیه بنزین بطری به دست شدند.

صف‌های چندکیلومتری مقابل جایگاه‌های سوخت  در غرب مازندران

 کمبود سوخت و غیرفعال بودن برخی جایگاه‌ها، مسافران و شهروندان غرب مازندران را برای تامین سوخت با مشکل روبرو کرد و به ناچار برای تهیه بنزین بطری به دست شدند.
به گزارش  مهر،  کمبود سوخت و تعطیلی جایگاه‌ها در تعطیلات جاری، شهروندان و مسافران را در مسیرهای منتهی به پمپ بنزین‌ها به خط کرد و صف‌های چندین کیلومتری در حاشیه راه‌های مازندران ایجاد کرد.
غرب مازندران در ماه‌های عادی به طور میانگین سه میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کند و این میزان در تعطیلات و روزهای پیک مسافر چندین برابر می‌شود. در حال حاضر سوخت مورد نیاز جایگاه‌های پمپ بنزین در غرب مازندران از انبار تهران و رشت تأمین می‌شود.
ازدحام جمعیت و حجم بالای مسافران طی چند روز گذشته نه تنها راه‌های استان را قفل و پرترافیک کرد بلکه جایگاه‌های سوخت منطقه را نیز غیرفعال کرد و سبب شده تا مسافران و اهالی بومی برای تأمین سوخت با مشکل مواجه شوند.
اگر طی روزهای گذشته از مسیرهای منتهی به پمپ بنزین‌ها در غرب مازندران عبور کرده باشید صف‌های طولانی خودرویی و انسانی را مشاهده می‌کردید که برای تأمین سوخت ساعت‌ها معطل بودند و سرانجام یا دست خالی برمی گشتند و یا با محدودیت در سوخت گیری روبرو بودند.
 صف‌های کیلومتری خودرویی و انسانی برای تهیه سوخت
صف‌های طولانی خودرویی برخی شهروندان و مسافران را برآن داشت تا با دردست داشتن ظروف، اقدام به تهیه سوخت داشته باشند و سبب تشکیل صف‌های انسانی نیز مقابل جایگاه‌ها شده است.
کمبود سوخت در مازندران در حالی است که متولیان امر ساده‌ترین گزینه را برای فرار از مسئولیت مطرح می‌کنند و ترافیک سنگین راه‌ها و فاصله طولانی انبارهای سوخت با منطقه را دلیل غیرفعال شدن جایگاه‌ها بیان می‌کنند.
تورج امانی مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی در چالوس ورود بی سابقه مسافر به غرب مازندران را سبب ترافیک سنگین در راه‌های مواصلاتی و جاده‌های شهری دانست و گفت: بخشی از مبادی تأمین سوخت در رشت واقع شده است و انتقال سوخت با نفتکش‌ها به دلیل وجود ترافیک زمانبر شده است.
تعطیلات و سفر میلیونی مسافران به استان مازندران به خصوص به شهرستان‌های غربی، سبب شد در حوزه سوخت رسانی و در جایگاه‌های عرضه سوخت شاهد صف‌های طولانی باشیم و بار ترافیکی شدید حضور به موقع تانکرهای سوخت رسانی را با مشکل مواجه کرده است، سپاه و بسیج نیز برای کمک به دستگاه‌های متولی وارد میدان شدند و اقدام به عرضه و تأمین سوخت برای رفع مشکلات شهروندان و مسافران کردند.