روند کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور تا روز یکشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از روند کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور تا روز یکشنبه خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از روند کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور تا روز یکشنبه خبر داد.صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امروز ۱۷ شهریور با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر، استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و در ارتفاعات البرز افزایش ابر رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود، افزود: در این مدت دریای خزر مواج می‌باشد و روند کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور حاکم است و برای بعدازظهر یکشنبه ۱۸ شهریور نیز از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته شده و تنها بارش پراکنده انتظار می‌رود و در روز دوشنبه ۱۹ شهریور هم در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: برای سه شنبه ۲۰ شهریور هم در غالب مناطق کشور جوی پایدار و آرام مستقر است. البته طی روزهای جمعه و شنبه در شمال شرق، شرق، شمال غرب، مرکز ، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.