کردستان؛ مقصد جدید گردشگران سلامت در غرب کشور

استان کردستان با برخورداری از امکانات به روز پزشکی و پزشکان حاذق، به یکی از مقاصد جذاب گردشگری سلامت در غرب کشور تبدیل شده است.

استان کردستان با برخورداری از امکانات به روز پزشکی و پزشکان حاذق، به یکی از مقاصد جذاب گردشگری سلامت در غرب کشور تبدیل شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به وجود بیش از ۲۰ بیمارستان مجهز و کادر پزشکی متخصص دانشگاهی و غیر دانشگاهی، از ظرفیت بالای استان کردستان برای پذیرش بیماران خارجی خبر داد.
دکتر اسعد فتحی پور، با بیان اینکه، بیمارستان توحید سنندج  به عنوان یکی از قطب‌های درمان بیماری‌های قلبی و عروقی در منطقه، با ارائه خدمات تخصصی مانند آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و جراحی قلب، توانسته است بیماران بسیاری را از سراسر کشور و حتی کشورهای همسایه به خود جذب کند، اضافه کرد: مراکز درمانی دیگر استان ها نیز با ارائه خدمات متنوعی در زمینه‌های مختلف پزشکی، از جمله پیوند اعضا و درمان سرطان، به این رشد کمک شایانی کرده‌اند.
وی ابراز نمود:بیمارستان کوثر سنندج نیز به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان‌های غرب کشور، با ظرفیت 540 تخت و امکانات پیشرفته‌ای مانند پت اسکن و لاپاراسکوپی، خدمات گسترده‌ای را در زمینه‌های مختلف پزشکی ارائه می‌دهد.
دکتر فتحی پور اظهار کرد:فراهم شدن امکان انجام تعویض مفصل زانو و لگن توسط سرویس ارتوپدی و فلوشیپ شانه ، فعالیت نیرو های فوق تخصص توراکس، فلوشیپ سوختگی و جراحی عمومی، فلوشیپ لاپاراسکوپی و جراحی کلورکتال و فوق تخصص جراحی پلاستیک، علاوه بر توسعه توریسم سلامت در استان، باعث شده است که مردم عزیز کردستانی برای دریافت خدمات سلامت مجبور به طی کردن مسافت طولانی یا پرداخت هزینه های مازاد برای دریافت این خدمات نباشند.
وی گفت:بیمارستان بعثت نیز با فعالیت بخش پیوند مغز استخوان و خدمات پیشرفته درمان ناباروری، به عنوان یکی از مراکز پیشرو در ارائه خدمات سلامت به هم استانی‎ها و نیز گردشگری سلامت شناخته می‌شود.