مسابقات جهانی نومد گیمز عرصه رقابت برترین های جهان است

علی ایلکا سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازیهای بومی محلی:

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی گفت: مسابقات جهانی نومد گیمز عرصه رقابت برترین‌های جهان است و بزرگترین رویداد جهانی در حوزه ورزش و بازی‌های سنتی به شمار می‌رود.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی گفت: مسابقات جهانی نومد گیمز عرصه رقابت برترین‌های جهان است و بزرگترین رویداد جهانی در حوزه ورزش و بازی‌های سنتی به شمار می‌رود.
علی ایلکا در مراسم بدرقه ورزشکاران به مسابقات جهانی نومد گیمز(بازی‌های جهانی عشایری) اظهار کرد: مسابقات نومد گیمز از سطح بالایی برخوردار است و بزرگ‌ترین رویداد جهانی در حوزه ورزش‌ها و بازی‌های سنتی به شمار می‌رود.
او گفت: اهمیت این رویداد ورزشی و جایگاه آن بین علاقمندان و فعالان حوزه رشته‌های ورزشی سنتی از آن‌جا مشخص می‌شود که هر دو سال یک بار کشورهای بسیاری نمایندگان خود را برای شرکت در این رویداد ورزشی اعزام می‌کنند.
وی با اشاره به این که در دور قبلی این رقابت‌ها به میزبانی ترکیه بیش از ۱۰۰ کشور جهان شرکت کردند، افزود: مسابقات جهانی نومد گیمز عرصه رقابت برترین‌های جهان است که رشته‌های مختلفی را شامل می‌شود و انتظار می‌رود این دوره مسابقات نیز که به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود با استقبال چشمگیر کشورهای مختلف روبه‌رو شود.
سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازیهای بومی محلی اظهار کرد: سه رشته مس رستلینگ، قوی ترین مردان و کشتی گورش از جمله رشته های زیرمجموعه این فدراسیون در مسابقات جهانی نومد گیمز هستند که امیدوارم در آینده ای نزدیک ورزشکاران ما در زمره برترین این رشته‌ها در بین کشورهای جهان باشند.
ایلکا ورزشکاران را سفیران فرهنگی کشور دانست و حفظ روحیه و منش پهلوانی و توجه به ارجحیت اخلاق بر کسب عنوان قهرمانی را از همه اعضای کاروان اعزامی خواستار شد.
 اسامی نفرات اعزامی بر اساس مسابقات انتخابی و اردوی آماده سازی تیم ملی به شرح زیر است:
در رشته مس رستلینگ
بخش بانوان : آرزو حسینی، محدثه شخم‌گر و بهاره صلح میرزایی
بخش آقایان : سعید انوری زیجود، سجاد شول، مهدی غلامی، هادی وفایی پور، علی شهرآبادی
در رشته قوی‌ترین مردان: رضا قیطاسی
در رشته کشتی گورش:  عیسی روایی و یونس پهلوان‌زاده