طرح تفصیلی کلانشهر کرج تائید شد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خبر داد؛

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت:طرح تفصیلی آتی شهر کرج به عنوان نقشه راه توسعه شهری پس از ماه ها برسی کارشناسی به تایید نهایی اعضای شورا رسید.

طرح تفصیلی کلانشهر کرج تائید شد

کرج-فرشته خاکپور
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت:طرح تفصیلی آتی شهر کرج به عنوان نقشه راه توسعه شهری پس از ماه ها برسی کارشناسی به تایید نهایی اعضای شورا رسید.
 مسعود محمدی اظهارداشت:با توجه به لزوم ساماندهی شهری به منظور رفع نیازهای شهروندان محترم و تبیین برنامه‌های مدیریت شهری به صورت مدون و مفصل،شورای اسلامی شهر کرج پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی طرح تفصیلی آتی این شهر را با رویکرد توسعه پایدار به تائید رساند.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود:در این طرح،با طراحی شهری و پهنه‌بندی ۱۳ هزار هکتار از محدوده قانونی شهر کرج توسط مهندسین مشاور ذی صلاح، تامین سرانه‌های خدماتی مورد نیاز شهروندان از جمله فضاهای سبز ،آموزشی، ورزشی، درمانی،فرهنگی، مذهبی و...در مقیاس‌های محلی،ناحیه‌ای، منطقه‌ای و شهری، متناسب با جمعیت شهر کرج، با معیارهای پیاده مداری و انسان محوری و در جهت دستیابی به اهداف پیش بینی شده‌ی تسهیل در عبور و مرور در معابر شهری و سطح‌بندی نظام دسترسی راه‌ها و روانسازی ترافیک، بهبود و احیا کیفیت محیط زیست مطلوب شهروندان، تعیین تراکم ساختمانی در جهت تامین مسکن (متناسب با رشد جمعیت شهری) و رفع نواقص و محدودیت‌های طرح تفصیلی قبلی، از مهم‌ترین ویژگی‌ها  و اهداف کارشناسی  پیش بینی شده است.
محمدی با بیان اینکه تهیه این طرح سال‌ها از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان و موارد پیگیری‌های ایشان از مجموعه مدیریت شهری بوده،تاکید کرد:همکارانش در شورای ششم،در جهت رفع این دغدغه ها و در پاسخ به این پیگیریها،اسناد طرح تفصیلی را که شامل دفترچه ضوابط و مقررات،پهنه بندی و کاربری‌ها و نیز شبکه معابر می‌باشند را با دقت برسی و به تائید رساندند تا پس از تصویب در مراجع ذی‌صلاح هرچه سریعتر جهت اجرایی شدن ابلاغ گردد.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج در پایان با قدردانی از زحمات ادوار گذشته  شوراها و تقدیر از دقت عمل و اهتمام ویژه همکارانش در شورای ششم و تلاش‌های بی‌وقفه مدیران و بدنه کارشناسی شهرداری در به سرانجام رساندن این طرح تفصیلی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن آن بخش عمده‌ای از مشکلات شهر مرتفع و انتظارات و نیازهای شهروندان شریف محقق گردد.