ارسال ۱۲۸۴۶ اثر توسط فرهنگیان و دانش‌آموزان به ششمین جشنواره ملی فردوسی

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد:

به گزارش پانا، آیین پایانی ششمین جشنواره ملی فردوسی با حضور وزیر آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش پانا، آیین پایانی ششمین جشنواره ملی فردوسی با حضور وزیر آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
فرهاد فتحی‌نژاد در این آیین اظهار کرد:طراحی جشنواره ملی فردوسی در راستای شعار چشم اندازی هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری و منطبق بر مدل تربیتی جدید سمپاد صورت گرفت.
وی ادامه داد:جشنواره از سال ۱۳۹۷ با همکاری فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش استان‌های خوزستان و خراسان رضوی در بین دو گروه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و کارکنان آموزشی و اجرایی شاغل در مدارس استعدادهای درخشان آغاز شده است.
معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اضافه کرد:ایجاد سازوکار برای تقویت وحدت ملی و انسجام اجتماعی در دانش آموزان و معلمان، پاسداشت هویت افتخار آمیز اسلامی ایرانی، پژوهش در حوزه زبان و ادب فارسی، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در حوزه ادبیات فارسی و حمایت از نوآوری و آثار خلاقانه ادبی، اهداف اصلی این رویداد است.
فتحی‌نژاد به محورهای ششمین جشنواره فروشی اشاره کرد و گفت:محورهای ششمین دوره جشنواره در زمینه فردوسی و شاهنامه الف) محور زبان فارسی: واژه‌گزینی و جایگاه زبان فارسی در مقام زبان علم و اثر پژوهشی در زمینه فردوسی و شاهنامه و ب) محور ادبیات فارسی:
دانش آموزان و فرهنگیان با موضوعات: فرهنگ نیایش، پاسداشت مدافعان کشور در حوزه‌های گوناگون، خردورزی، میهن‌دوستی، هویت و پهلوانی، خردورزش و در قالب‌های مثنوی، چهارپاره، غزل، رباعی، نیمایی، سپید، داستان کوتاه، نثر ادبی، نثر، داستانک و شاهنامه خوانی دانش‌آموزان اشاره کرد.
وی گفت:امسال در ششمین جشنواره بخش ویژه گلستان خوانی هم اضافه شد.