تفاهم نامه همکاری آموزش و توانمندسازی دانشجویان داروسازی منعقد شد

در راستای ارتقای دانشجویان؛

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت از انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزش و توانمندسازی دانشجویان داروسازی در راستای ارتقای توان علمی و عملی آنها در نظام سلامت خبر داد.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت از انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزش و توانمندسازی دانشجویان داروسازی در راستای ارتقای توان علمی و عملی آنها در نظام سلامت خبر داد.
به گزارش وزارت بهداشت، دکتر بهرام دارایی با اعلام این خبر گفت:تفاهم نامه همکاری آموزش و توانمندسازی دانشجویان داروسازی بین معاونت آموزشی وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی ایران، پارک فناوری سلامت پردیس و انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی منعقد شد.
دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، گفت:تربیت داروسازان توانمند در ارائه خدمت در حوزه های مختلف سلامت و بهبود کیفیت آموزش و افزایش مهارت دانش آموختگان داروسازی برای ایفای نقش موثر در سیستم های تولید، عرضه صحیح، کنترل کیفیت و رگولاتوری صنایع سلامت از مهم ترین اهداف آموزش داروسازی و علوم دارویی است.
وی، حضور فعال دانشجویان در صنایع دارویی و عرصه های سلامت را یکی از راه های دستیابی به این هدف خواند و تصریح کرد: این تفاهم نامه به منظور ارتقاء توان داروسازان در عرصه و عمل و تسهیل حضور موثر دانشجویان در صنایع دارویی و بهره مندی از تجربیات عینی در عرصه های واقعی منعقد شده است.
دارایی، انعقاد این تفاهم نامه را در راستای «سند توانمندی های دانش آموختگان داروسازی کشور» عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور، سند توانمندی داروسازی، تدوین شده است تا مبنای آموزش و تربیت داروسازان به صورت عملگرایانه تر و کارآمد تر در ایفای نقش قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با استناد به «سند توانمندی های دانش آموختگان داروسازی کشور» تغییر در کوریکولوم دکتری عمومی داروسازی با تاکید بر افزایش دوره های عملی و کاراموزی های در عرصه از ضروری ترین و
مهم ترین ماموریت های شورای آموزش داروسازی و تخصصی بوده است که امیدوارم بتوانیم تا پایان شهریور ماه آن را مصوب کنیم.