کاهش بحران‏های آبی تابستان ۱۴۰۳ در البرز

با اقدامات فنی و مدیریتی یک سال گذشته، تابستان ۱۴۰۳ با وجود تمام محدودیت های بی سابقه، بحران آبی در شهرهای استان البرز، ۹۵ درصد کاهش یافت.

کاهش بحران‏های آبی تابستان ۱۴۰۳ در البرز

کرج-فرشته خاکپور
با اقدامات فنی و مدیریتی یک سال گذشته، تابستان ۱۴۰۳ با وجود تمام محدودیت های بی سابقه، بحران آبی در شهرهای استان البرز،  ۹۵ درصد کاهش یافت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز تعداد شهرهای خارج شده از تنش آبی در تابستان سال جاری را به واسطه اقدامات فنی ،مدیریتی و زیرساختی انجام شده ، ۷ شهر از مجموع ۱۲ شهر در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.
حمیدرضا نامداری با اعلام این خبر بیان کرد:از مجموع ۱۲ شهر دارای تنش آبی در سال 1402، چهار شهر کمالشهر، محمدشهر، ماهدشت، گرمدره به طور کامل بدون تنش آبی و حدود ۹۰ درصد از مناطق مهرشهر، کرج، نظرآباد، شهرجدیدمهستان و اشتهارد در تابستان سال جاری از تنش و یا بحران آبی خارج شد و بالغ بر ۹۵ درصد رضایت مردمی را شاهد بودیم.
وی ادامه داد:احداث و بهره برداری از فاز اول تصفیه خانه آب شماره ۳ کرج با ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر برثانیه، عملیات توسعه، اصلاح و بازسازی ۱۰ کیلومتر شبکه و ۹۳۰ فقره انشعاب، حفر و تجهیز، بهسازی و مهندسی مجدد ۱۶۷ حلقه چاه، احداث پنج باب مخزن به میزان ۲۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب ، اجرای پویش مقابله با انشعابات غیر مجاز در سطح استان با هدف تنش زدایی آب و تامین آب شرب مشترکین ، تعامل با مردم و مسولین ، ارتباط با رسانه های سطح استان ، وفاق سازمانی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده و اثربخش در خروج شهرهای استان از تنش آبی می باشد.
حمیدرضا نامداری افزود:تحقق کامل و خروج تمامی شهرهای استان و جلوگیری از هرگونه بروز تنش آبی علاوه بر استمرار اقدامات فنی و مهندسی در استان، نیازمند همراهی و همکاری مشترکان است که نصب سایبان کولر، حذف آبیاری غرقابی گیاهان و فضای سبز و جایگزینی شیوه های نوین آبیاری، اصلاح الگوهای مصرف و مدیریت بهینه مصرف آب از جمله راهکارهای تحقق این امر می باشد.