گاز وارد ایستگاه تقویت فشار چشمه‌خوش شد

پس از ۱۵ سال؛

فرایند راه ‌اندازی ایستگاه چشمه‌خوش با پایان‌یافتن عملیات ساخت و نصب این ایستگاه تقویت فشار با ورود گازهای همراه نفت میدان چشمه‌خوش به آن، آغاز شد.

فرایند راه ‌اندازی ایستگاه چشمه‌خوش با پایان‌یافتن عملیات ساخت و نصب این ایستگاه تقویت فشار با ورود گازهای همراه نفت میدان چشمه‌خوش به آن، آغاز شد.
به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری، مدیرعامل این شرکت، با اشاره به اهمیت صیانت از محیط‌زیست و استفاده بهینه از گازهای همراه نفت گفت: با تلاش شبانه‌روزی متخصصان این شرکت و شرکت پیمانکار این پروژه، مشعل واحد بهره‌برداری چشمه‌خوش از مناطق عملیاتی شرکت تابع بهره‌برداری نفت و گاز غرب، در آستانه خاموشی است و کمپرسورهای ایستگاه تقویت فشار یکی پس از دیگری آزمون می‌شوند و در حال راه‌اندازی هستند.
وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه با هدف جمع‌آوری گازهای همراه نفت و جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و هدررفت سرمایه‌های ملی بیش از ۱۵ سال پیش آغاز شد، اما به دلیل مشکلات مالی و قراردادی متوقف و به پروژه‌ای سنواتی تبدیل شده بود. در سال ۱۴۰۱ با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ضمن تعیین‌تکلیف پیمانکاران پیشین پروژه، عملیات اجرایی آن دوباره به‌صورت EPCF و با شرکت پتروپالایش دهلران احیا شد و عملیات ساخت و راه‌اندازی پایان یافت. عملیات راه‌اندازی این ایستگاه با ورود گاز به چرخه فرایندی ایستگاه به انجام رسید و کمپرسورها در حال آزمون عملکردی هستند.
براساس این گزارش، طرح ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش با هدف جمع‌آوری گازهای همراه نفت و تأمین خوراک ان‌جی‌ال-۳۱۰۰ تا ۷۰میلیون فوت مکعب احداث شده است و این طرح نقش بسزایی در مدیریت و استفاده بهینه از گاز استحصالی دارد.