ظرفیت صادرات ۲۰ میلیارد دلاری به عراق را داریم

رئیس اتاق ایران:

رئیس اتاق ایران گفت: اگر دولت حمایت های لازم را داشته باشد، می‌توانیم صادرات غیرنفتی خود به عراق را از ۱۰ میلیارد دلار امروز تا ۲ برابر افزایش دهیم.

رئیس اتاق ایران گفت: اگر دولت حمایت های لازم را داشته باشد، می‌توانیم صادرات غیرنفتی خود به عراق را از ۱۰ میلیارد دلار امروز تا  ۲ برابر افزایش دهیم.
به گزارش مهر، صمد حسن‌زاده، امروز در نشست شورای رؤسای اتاق‌های سراسر کشور با اشاره به نشست هیأت رئیسه اتاق با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این جلسه توضیحاتی درباره اتاق ایران و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است، ارائه شد. آقای وزیر نیز درباره رایزنان بازرگانی و چگونگی انتخاب آنها پیشنهادهایی مطرح کرد که باید بررسی شوند.
وی در رابطه با سفر به عراق همراه با رئیس‌جمهور افزود: با توجه به شرایطی که در کشور عراق حاکم است، معتقدم فعالان بخش خصوصی ایران می‌توانند در حوزه ساخت‌وساز، صدور خدمات فنی و مهندسی، مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و… در عراق فعالیت تجاری داشته باشند.
حسن‌زاده اضافه کرد: اگر در خصوص توسعه روابط تجاری با عراق، دولت حمایت‌های لازم را داشته باشد، می‌توانیم صادرات غیرنفتی خود به این کشور را از ۱۰ میلیارد دلار امروز تا ۲ برابر افزایش دهیم.