افزایش ۱۲ هزار بشکه‌ای نفت در میدان‌های سپهر و جفیر

تا پایان امسال محقق می‌شود؛

مجری طرح توسعه میدان‌های سپهر و جفیر گفت: در این میدان‌ها افزایش تولید خواهیم داشت و تا دی‌ماه تولید نفت در این دو میدان از ۴۳ هزار بشکه به ۵۵ هزار بشکه در روز می‌رسد.

مجری طرح توسعه میدان‌های سپهر و جفیر گفت: در این میدان‌ها افزایش تولید خواهیم داشت و تا دی‌ماه تولید نفت در این دو میدان از  ۴۳ هزار بشکه به ۵۵ هزار بشکه در روز می‌رسد.
به گزارش شانا به‌نقل از مهر، همایون کاظمینی درباره افزایش تولید میدان‌های سپهر و جفیر گفت: فاز یک این میدان‌ها که قرار بود به تولید روزانه ۳۶ هزار بشکه برسد، اکنون روزانه ۴۴ هزار بشکه تولید دارد.
وی ادامه داد: طبق برنامه‌ای که داریم، ۴ تا ۵ سال آینده باید به  ۱۱۰ هزار بشکه در روز برسیم که تا پایان امسال به تولید روزانه ۵۵ تا ۶۰ هزار بشکه خواهد رسید.
مجری طرح توسعه میدان‌های سپهر و جفیر تصریح کرد: با توجه به ظرفیتی که از مخزن و چاه دیدیم، پیش‌بینی می‌کنیم از ۱۱۰ هزار بشکه تولید عبور کنیم و مطابق برنامه برای فاز یک این میدان‌ها ۴ سال و برای فاز دوم ۶ سال در نظر گرفته شده بود که برای فاز دوم ۲۲ حلقه چاه در لایه فهلیان و ۴۴ حلقه چاه در لایه سروک است.
کاظمینی تصریح کرد: اکنون طبق برنامه در حال پیشروی هستیم و برنده‌های بسته‌های یک، دو و سه قراردادهای پیمانکاری تأمین کالا مشخص شده است و در انتظار کارگروه مدیریت مشترک (gmc) هستیم که تأییدیه را بگیرند و کار را به پیمانکاران واگذار کنیم و طبق تعهدات پیش رویم.
وی افزود: پیش‌بینی‌ای که داشتیم برای میزان تولید در میدان سپهر و لایه فهلیان بود؛ زیرا نخستین‌ بار که در این میدان چاه فهلیان می‌زدیم و دِبی مثبتی داشتیم، قرار بر آن بود که با ۲۰ حلقه چاه به ۳۶ هزار بشکه در روز برسیم، درحالی‌که با حفر ۹ حلقه چاه به ۴۳ هزار بشکه در روز رسیدیم که پیام خوبی است و نشان می‌دهد این میدان ظرفیت مطلوبی برای برداشت دارد.
مجری طرح توسعه میدان‌های سپهر و جفیر بیان کرد: در تلاشیم که تولید را در این میدان‌ها افزایش دهیم و تولید نفت تا دی‌ماه از ۴۳ هزار بشکه به ۵۵ هزار بشکه در روز می‌رسد که این حجم از تولید، هر سال یک‌میلیارد دلار عوائد برای کشور به همراه دارد.