توزیع ۵۰ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند هرمزگانی

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان:

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت:همزمان با آغاز سال تحصیلی ۵۰ هزار بسته لوازم التحریر تأمین و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

بندرعباس-شهین صادقی
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت:همزمان با آغاز سال تحصیلی ۵۰ هزار بسته لوازم التحریر تأمین و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.
حمید باسره در جمع خبرنگاران هرمزگان با اشاره به اینکه  ۴۷ هزار دانش‌آموز در هرمزگان تحت حمایت کمیته امداد تحصیل می‌کنند افزود :به ۳ هزار دانش آموز نیازمند غیر تحت پوشش نیز بسته لوازم التحریر داده خواهد شد.
وی  با تاکید بر اینکه نیمی از بسته های لوازم التحریر توسط شرکت نفت آفتاب تهیه شده، ابرازکرد:در بین دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان، ۶۴۰ دانش‌آموز به عنوان دانش‌آموزان نخبه شناسایی شده‌اند .
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با اشاره به اینکه پویش تأمین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان در تاریخ هشتم مهرماه سال جاری به صورت نمادین در مدرسه دخترانه علوم پزشکی واقع در چهارراه مرادی شهر بندرعباس اجرا خواهد شد گفت : دو برابر هر میزان کمکی که در استان در جشن عاطفه‌ها جمع آوری شود را کمیته امداد متقبل می‌شود.
باسره عنوان داشت:سال گذشته ۶ میلیارد تومان از سوی مردم و خیران و صنایع به جشن آغاز سال تحصیلی کمک شده بود که پیش بینی می‌شود امسال به ۱۰ میلیارد تومان برسد.
‌وی افزود:کلیه دفاتر کمیته امداد آمادگی دارند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین و مردم نیکوکار را جمع‌آوری کنند و سپس بسته های لوازم التحریر تهیه و با همکاری آموزش و پرورش در بین دانش‌آموزان توزیع کنند.
باسره تصریح کرد : هرمزگان تنها استانی است که ۱۴ خوابگاه شبانه روزی دانش آموزی دارد و بالغ بر هزار دانش آموز که عموماً اهل روستاهای صعب العبور هستند در این مدارس مشغول به تحصیل  می باشند.
وی ادامه داد:تمام هزینه‌های این دانش‌آموزان شامل صبحانه، ناهار، شام و هزینه ایاب و ذهاب توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تأمین می‌شود.
باسره بیان کرد:۹۱ هزار خانوار با جمعیت ۲۴۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند و برای تهیه البسه و کیف برای این عزیزان نیز در تلاش هستیم تا سال جدید تحصیلی را به شکل مناسبی آغاز کنند.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با صراحت و اطمینان کامل اعلام نمود:در استان هرمزگان هیچ دانش‌آموزی به دلیل فقر مالی از تحصیل بازنمانده است.