ضرورت حفظ مواضع از نیویورک تا تهران

آنچه از رویکرد رسانه ای رئیس جمهور در برخورد با رسانه های خارجی در نیویورک دیده شد بیانگر سیاست تنش زدایی و عزم ایران برای بازگشت به عرصه تعاملات بین المللی بود.

آنچه از رویکرد رسانه ای رئیس جمهور در برخورد با رسانه های خارجی در نیویورک دیده شد بیانگر سیاست تنش زدایی و عزم ایران برای بازگشت به عرصه تعاملات بین المللی بود.
واکنش های رئیس جمهور به سئوالات رسانه ها با در نظر گرفتن سیاست های اصلی ایران به گونه ای بیان می شد که بیانگر عزم کشورمان برای سازندگی روابط و رفع تنش ها بود.
بیان کلیدواژه هایی همچون « نداشتن مشکل با هیچ کشوری»، « زندگی مسالمت آمیز با تمام دنیا»،« رفع اختلافات» و... نشانگر نوع نگرش دولت درعرصه سیاست خارجی است.
قاعدتا این رویکرد مورد تأیید مردم و حداقل کسانی که به این دولت رای دادند هست؛ اما در داخل کشور هستند بعضی ازگروه ها و جریان هایی که با چنین رویکردی مخالفند و حتی درصدد تخریب مطرح کنندگان هستند.
متأسفانه در ادوار گذشته که فرصت ها و شرایط بسیار مناسب تر از امروز بود این جریان ها با اعمال سلیقه و ارجح دانستن آن بر خواست و سلایق مردم مانع ازپیشرفت بهبود سطح تعاملات برپایه عقلانیت و منافع ملی شدند.
در حال حاضر نیز علیرغم اینکه بسیاری از رسانه ها مواضع رئیس جمهوری در برابر رژیم صهیونیستی و بیان بدعهدی های غرب را تایید و مورد تقدیر قرار دادند، برخی جریان ها اظهارات رئیس دولت را نامناسب و تضعیف کننده مواضع کشور در برابر دشمنان دانستند.
مسلما مواضع این جریان ها قابل تغییر و اصلاح نیست چون خواست و منافعشان مسیر دیگری را می پیماید؛ لذا انتظار و مطالبه ای عمومی از  رئیس جمهور و تیم دولت وجود دارد که مواضع اعلامی در نیویورک را با جدیت در داخل نیز حفظ کنند و مانع از تضییع حقوق ملت و منافع ملی گردد.
این حقی عمومی است که از سوی عامه مردم مطرح است و مطالبه ای از سوی اکثریت جامعه است که روابط کشور با جهان بهبود یابد و تحریم ها برداشته شود تا ماهم بتوانیم همچون سایر ملت های جهان از مزیت ها و دستاوردهای دنیا بهره ببریم و مهمتر از همه فشارهای کنونی که معاش و زندگی عادی مردم را تحت الشعاع قرارداده کاسته و حذف گردد.