احد‌اث ۲۷ بوستان با مساحت ۲۶۲ هزار مترمربع د‌ر د‌وره پنجم مد‌یریت شهری

شهردار قدس:

مهندس مسعود مختاری از رشد ۴۰ درصدی سرانه فضای سبز شهرقدس با احداث ۲۷ بوستان جدید در ۳ سال گذشته خبر داد.

شهرستان قدس- مژگان عليقارداشي
مهندس مسعود مختاری از رشد ۴۰ درصدی سرانه فضای سبز شهرقدس با احداث ۲۷ بوستان جدید در  ۳ سال گذشته خبر داد.
مهندس مسعود مختاری شهردار قدس با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری در دوره پنجم توسعه کمی و کیفی زیرساخت های شهری بویژه در حوزه فضای سبز می باشد، گفت: در ۳ سال گذشته ۲۷ بوستان در نقاط مختلف شهر با مساحتی حدود ۲۶۲ هزار مترمربع احداث شده و یا در حال ساخت می‌باشد که با بهره‌برداری کامل از این پروژه ها سرانه فضای سبز شهر بیش از ۴۰ درصد نسبت به ۳ سال قبل افزایش خواهد یافت.
مختاري افزود: پروژه های توسعه فضای سبز مبتنی بر ۲ رویکرد افزایش سرانه فضای سبز در نقاط مختلف شهر و احداث پروژه های منحصر به فرد با قابلیت تبدیل‌شدن به قطب گردشگری عملیاتی شده که بر همین اساس بوستان‌های بزرگی تعریف و اجرایی گردیده است.
شهردار قدس توسعه متوازن شهر را در ایجاد زیرساخت‌های شهری حائز اهمیت دانست و توضيح داد: ضروری است تمام مناطق شهر علاوه بر پارک‌های محله ای، از بوستان‌های بزرگ نیز برخوردار باشند تا شهروندان دسترسی آسان‌تری به این امکانات داشته باشند.
مهندس مختاری به پروژه های شاخص احداث شده در ۳ سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: بوستان‌های آب‌شن، مجموعه زیتون، بانوان، حنانه، مسافر، خانواده و گلها از پروژه های بزرگی است که قابلیت
 تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارند و با
بهره برداری از آنها شاخص‌های زیست پذیری شهرقدس ارتقاء یافته است.