هنر رها کردن و رفتن از کشور نیست بلکه ماندن و حل مشکلات است

پزشکیان در همایش ملی نخبگان:

رئیس جمهور گفت: در قوانین برنامه‌های سوم و چهارم کشور سلامت مردم در اختیار بازار بود. یعنی اگر کسی پول داشت و بیمار می‌شد بیماری‌اش خوب می‌شد.

هنر رها کردن و رفتن از کشور نیست بلکه ماندن و حل مشکلات است

رئیس جمهور گفت: در قوانین برنامه‌های سوم  و چهارم کشور سلامت مردم در اختیار بازار بود. یعنی اگر کسی پول داشت و بیمار می‌شد بیماری‌اش خوب می‌شد.
به گزارش  مهر، مسعود پزشکیان رئیس جمهور در چهاردهمین همایش نخبگان کشور و در روز
ملی نخبگان، در سالن اجلاس سران ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت و همراهان عزیزش، گفت: در دوره شاه یک محصل معمولی بودم و ادعای نخبگی هم نداشتم. دیپلم هنرستان گرفتم و برای خدمت سربازی به زابل اعزام شدم و در آن دوران متوجه شدم دنیا را باید جور دیگری نگاه کرد، چون دیدم در جامعه نمی‌توان با شیطنت‌های کودکانه زندگی کرد و باید جور دیگری بود.
وی افزود: از نظر اجتماعی در یک خانواده معمولی در شهری کوچک بودم و پدرم هم پولی نداشت و کارمند معمولی بود، اما تصمیم گرفتم که وارد رشته پزشکی شوم.
پزشکیان تاکید کرد: در ۵ -۶ ماه بدون معلم و امکانات درس خواندم و چون تصمیم گرفته بودم همه مصائب و مشکلات این راه را تحمل کردم. فکر هم نمی‌کردم روزی به دانشگاه بیایم؛ مانند امروز که اصلاً فکر نمی‌کردم که رئیس جمهور شوم.
پزشکیان تاکید کرد: هنر این نیست که کشور را رها کنیم و برویم بلکه هنر این است که بمانیم برای مردممان گرفتاری‌ها و مشکلات آنها را حل کنیم،
 علی رغم همه مشکلاتی که ممکن است برای آدم ایجاد کنند چطور که ایجاد می‌کردند.
رئیس جمهور با اشاره به رد صلاحیتش در انتخابات مجلس گفت: کما اینکه بنده را در انتخابات مجلس رد صلاحیت کردند و رئیس جمهوری بماند بالاخره ما در جامعه با این نوع نگاه‌ها درگیر هستیم ولی باید بمانیم و ادامه دهیم و تلاش کنیم و بجنگیم تا مشکلات مملکت را حل کنیم. مشکل مملکت با کسانی حل می‌شود که اراده برای حل آنها و حل درد مردم را دارند.
رئیس جمهور با بیان شعری، اظهار کرد: «مرد را دردی اگر باشد خوش است؛ درد بی‌دردی علاجش آتش است.»