اضطرار آلودگی هوا در خوزستان

دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان عنوان کرد؛

دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا خوزستان با اشاره به تشکیل جلسه این کمیته در پی افزایش غلظت آلاینده‌ها، بر لزوم کاهش حجم گازسوزی فلرهای نفتی و جلوگیری از هر گونه سوزاندن مزارع نیشکر در استان تاکید کرد.

اضطرار آلودگی هوا در خوزستان

دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا خوزستان با اشاره به تشکیل جلسه این کمیته در پی افزایش غلظت آلاینده‌ها، بر لزوم کاهش حجم گازسوزی فلرهای نفتی و جلوگیری از هر گونه سوزاندن مزارع نیشکر در استان تاکید کرد.
داود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:به دنبال اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط پایداری هوا تا پایان این هفته و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان خوزستان، کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل و موارد لازم تصویب شد.بنا بر این مصوبات باید پیش‌بینی‌های لازم از سوی اداره‌کل هواشناسی استان خوزستان در خصوص شرایط هوا تا پایان هفته انجام و روزانه به کمیته اضطرار آلودگی هوا برای تصمیم‌گیری‌های لازم اعلام شود.
وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی و صدا و سیما اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان در خصوص رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی همانند خودداری از خروج غیر ضروری از خانه و استفاده از ماسک را انجام دهند.
دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا خوزستان گفت: همه مراکز درمانی و مراکز اورژانس استان خوزستان باید در آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به شهروندان باشند. همچنین دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در فعالیت کامل باشند و میزان و روند تغییرات کیفیت هوا به کمیته برای تصمیم‌گیری‌های لازم اعلام شود.
وی بیان کرد: با توجه به پایداری هوا و تجمع غلظت آلاینده‌ها، باید از حجم گازسوزی فلرهای نفتی توسط شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب در اطراف شهرهای استان خوزستان کاسته و اقدامات و تعمیرهای غیرضروری که موجب گازسوزی در فلرها می‌شود متوقف شود.
میرشکار گفت: با توجه به شرایط پایداری هوا و تجمع آلاینده‌ها، هر گونه سوزاندن مزارع نیشکر در استان خوزستان به ویژه در اطراف شهرها تا پایان هفته توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی متوقف شود.
وی افزود: شهرداری‌ها با بازدید و بررسی‌های میدانی، از هر گونه آتش‌سوزی پسماندها در شهرها و حومه جلوگیری کنند و تدابیر لازم برای پیشگیری از آتش‌سوزی در مراکز دفن پسماندها انجام شود.همچنین کشاورزان و شهرداری‌ها و همه متولیان اماکن عمومی و یگان‌های نظامی از هر گونه سوزاندن بقایای گیاهی خودداری و پیشگیری کنند.
دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا خوزستان گفت:پلیس راهور نیروی انتظامی هم باید نسبت به وسایل نقلیه‌ای که فاقد معاینه فنی خودرو هستند اعمال قانون کند.
وی افزود:اجرای این مصوبات تا روز پنجشنبه (۲۶ مهرماه) باید به صورت مستمر ادامه یابد.