ادامه پیمایش جهانگردی ۵ قاره با شتر توسط جهانگرد هرمزگانی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از ادامه پیمایش جهانگردی ۵ قاره با شتر توسط جهانگرد هرمزگانی محمد امیری رودان خبر داد.


بندرعباس – شهین صادقی
 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از ادامه پیمایش جهانگردی 5 قاره با شتر توسط جهانگرد هرمزگانی محمد امیری رودان خبر داد.
رضا برومند گفت: 6 مهر همزمان با روز جهانی جهانگردی، محمد امیری رودان ادامه پیمایش جهانگردی خود با شتر به 5 قاره را آغاز می‌کند.
وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در این روز از کالسکه گردشگری رونمایی می‌شود، افزود:«این کالسکه توسط محمد امیری رودان طراحی و اجرا شده است.»محمد امیری رودان جهانگرد هرمزگانی در ادامه افزود: «ادامه پیمایش جهانگردی 5 قاره با شتر، 6 مهر به صورت نمادین از بندرعباس آغاز و در تاریخ 16 مهر به صورت رسمی از اردبیل ادامه می‌یابد.»او در خصوص مسیر سفر خود گفت: «از اردبیل به مرز بازرگان و از آنجا به ترکیه و بعد از ترکیه به کشورهای بلغارستان، بوسنی و هرزگوین، یونان، ایتالیا، اتریش، سویس، فرانسه، بلژیک و هلند سفر می‌کنم.»
امیری رودان با اشاره به اینکه ادامه سفر در اروپا با هماهنگی فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) انجام می‌شود، افزود:
«طبق تفاهم نامه ای که با فائو انجام شده یک تیم از اعضای هیئت علمی و متخصصین، پشتیبان علمی تحقیقاتی سفر خواهند بود.»
جهانگرد هرمزگانی در خصوص همزمانی سفر با شرایط کرونا در جهان گفت: «این پیمایش با هماهنگی و کسب مجوز از وزارت بهداشت و ستاد بحران کرونا انجام می‌شود.»
امیری رودان تاکید کرد: «در سفر اگر مشکلی ایجاد شد مسیر را تغییر می‌دهم اما حرکت را متوقف نمی‌کنم.»
سال گذشته محمد امیری رودان سفر 5 قاره با شتر خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان به طور موقت متوقف کرد.