تاثیر ایجاد «نشاط» در مدارس بر رشد ابعاد وجودی دانش‌آموزان

کارشناس مسائل آموزش و پرورش با بیان اینکه نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود گفت: چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانش‌آموز به توانایی‌ها و شایستگی‌های کامل دست نخواهد یافت.

کارشناس مسائل آموزش و پرورش با بیان اینکه نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود گفت: چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانش‌آموز به توانایی‌ها و شایستگی‌های کامل دست نخواهد یافت.
باقر امیری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در گذشته مدرسه شاداب و با نشاط برای دانش‌آموزان یک آرزو بود گفت: دانش‌آموز با ورود به مدرسه و یا کلاس درس با اولین چیزی که روبرو می شد چوب روی میز معلم بود و امکان نداشت روزی از آن چوب ضربه‌ای به دانش‌آموزی وارد نشود.
وی با بیان اینکه همچنین داشتن یک مدیر خوش اخلاق و یا معلم مهربان در گذشته برای دانش‌آموزان یک رویا بود افزود: هر روزی که معلم و یا مدیر لبخند می‌زد تعجب در چهره دانش‌آموزان وجود داشت که چه اتفاقی افتاده مدیر و یا معلم لبخند می‌زنند.این کارشناس آموزش و پرورش با بیان اینکه در گذشته همه چیز بر اساس امر و نهی بود ادامه داد: به طور خلاصه مدرسه در ذهن دانش‌آموز مانند یک پادگان بود که هر حرکت بی برنامه‌ای تاوان زیادی به همراه داشت و همه تنبیه می‌شدند.
امیری با بیان اینکه نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود گفت: چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانش‌آموز به توانایی‌ها و شایستگی‌های کامل دست نخواهد یافت.وی با بیان اینکه مدرسه یک موقعیت اجتماعی برای یادگیری و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های اجتماعی است افزود: در این محیط دانش‌آموزان بسیاری از رفتارهای اجتماعی، اخلاقی، عاطفی و.... را یاد می‌گیرند و یکی از این رفتارها شاد بودن است. محیط شاداب، باعث می‌شود ذهن انسان پویا، زبان گویا و استعداد شکوفا شود.این کارشناس آموزش و پرورش با بیان اینکه کار تعلیم و تربیت در یک جمله یعنی «شوق زندگی کردن» ادامه داد: رشد پایدار در گرو شادی پایدار است و این شادی باید در مدارس ایجاد و مدیریت شود. شاد زیستن برای کودک به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و نگهداری از او اهمیت دارد زیرا سلامت روحی، روانی و جسمانی او را تامین می‌کند.