اولین جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان برگزار می‎شود

دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان از برگزاری این رویداد در خردادماه ۴۰۴ خبر داد.

دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان از برگزاری این رویداد در خردادماه 404 خبر داد.
به گزارش آفرینش به نقل از دبیرخانه جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان، کامبیز آقائی دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای 19 تا  23 خرداد 1404 در مرکز نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران ، اظهار داشت:جشنواره و نمایشگاه گردشگری کودک و نوجوان، با شعار"توسعه بازار گردشگری با کودکان"به همت اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان تهران، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی  و با هدف معرفی ظرفیت ها، مقاصد و تاسیسات گردشگری و تفریحی کشور و رونق کسب و کار، با رویکرد برترین نشان های گردشگری دوستدار کودک، برگزار می شود.
آقایی گفت:این رویداد که برای نخستین بار در کشور برگزار می شود، تاسیسات گردشگری دوستدار کودک و نوجوان، مراکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری، هتل ها و دهکده هاي توريستي، اماکن بومگردی، شهربازی ها و تم پارک ها، تورگردانان و طبیعت گردانان گردشگری کودک و سایر دستگاه‎های اجرایی مرتبط با موضوع گردشگری، خدمات و دستاوردهای خود را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد و علاقمندان جهت کسب اطلاعات و نحوه حضور، می توانند با دبیرخانه جشنواره با شماره: 02166562517 تماس حاصل فرمایند.
وی گفت: کودک و نوجوان به دنبال سرگرمی‌های تازه، کشف تجربیات نو، جستجو در مقاصد جدید و مکان‌های دیده نشده هستند و با توجه به تغییر سبک زندگی بویژه در شهرها، کودکان در فضاهای آپارتمان نشینی و سیر در فضای مجازی به سمت بی تحرکی سوق پیدا کرده اند.
وی بیان داشت: نیاز کودکان امروز که آینده سازان فردای این سرزمین هستند می بایست یکی از دغدغه های اصلی مسئولان، فعالان و همچنین سرمایه گذاران صنعت گردشگری کشور قرار گیرد، بطوری که به گردشگری کودک و نوجوان در جامعه و خانواده‌ها نگاه ویژه ای داشت تا بتوان کودکان سالم و شاداب در جامعه و فردای روشن برای کشور داشته باشیم.
آقائی تاکید کرد:از آنجایی که حس وفاداری کودکان به یک برند در سنین پایه به وجود می‌آید و این نگرش خوب نسبت به آن تا زمان بزرگسالی باقی می‌ماند و از سوی دیگر، رضایت گردشگر، درگیری ذهنی از مقصد گردشگری و آشنایی با اماکن گردشگری از مهم‌ترین عوامل موثر بر وفاداری به گردشگری است. به همین دلیل است که تمرکز بر بازار کودکان و ایجاد وفاداری به مقصد در آن‌ها، می‌تواند به توسعه گردشگری کشور کمک کند.
وی ادامه داد:بازدید کودکان از یک مجموعه گردشگری می‌تواند یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای شکل‌گیری و گسترش تصویر ذهنی از سفر و گردشگری و جذابیت آن‌ شود.