میز خبر

۰

 

پیشنهادات نحوه برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان استثنایی
رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی تدابیر لازم برای برگزاری امتحانات نهایی یک هزار و 90 دانش‌آموز با نیاز ویژه را تشریح کرد.
سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی بابیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از۱۷خرداد شروع خواهد شد، اظهار کرد: در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید
یک هزار و 90 دانش‌آموز پایه دوازدهم با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند زیرا این دانش آموزان به‌دقت بیشتر و هم به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.
وی افزود: ۱۸۱دانش‌آموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که این دانش آموزان نیاز به منشی و کلاس تک نفره دارند و بهتر است برای برگزاری آزمون، دانش آموزان نابینا در نزدیک‌ترین محل زندگی خود تقسیم‌بندی شوند.
حسینی با بیان اینکه ۳۴۵دانش‌آموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند، گفت: با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله‌گذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چندگزینه‌ای طراحی شود.
رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی تصریح کرد: ۵۶۴دانش‌آموز با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به‌صورت چندگزینه‌ای برای آنان برگزار شود.
به گزارش مرکز اطلاع ‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، حسینی با اشاره به اینکه «طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی» از مهم‌ترین طرح‌های سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد برگزاری  طرح با تاخیر یک‌ماهه و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تعبیه اتاق انتظار، افزایش تعداد پایگاه‌ها و کاهش تعداد مراجعین به ستاد ملی کرونا داده‌  شده است.

رتبه برتر دانشگاه علامه در زمینه فعالیت‌های علمی بین المللی
دانشگاه علامه طباطبایی موفق به کسب رتبه اول دانشگاه های کشور در امور بین الملل شد.
به گزارش ایسنا، بر اساس ارزیابی وزارت علوم از فعالیت های علمی بین المللی مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در سال ۱۳۹۸ـ۱۳۹۷ دانشگاه علامه طباطبائی در چارچوب مقررات و براساس شاخص های تعریف شده، موفق شد، مقام برگزیده ویژه میان دانشگاه های کشور را کسب کند.
براین اساس دفتر همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم از ریاست دانشگاه علامه طباطبائی برای دریافت لوح تقدیر و سخنرانی در جمع مقامات مسئولان دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک‌های علم و فناوری کشور و نیز سفرای برخی کشورها در زمینه ارتباطات علمی بین المللی پساکرونا دعوت به عمل آورد.
دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد؛ کسب این رتبه حاصل کوشش، همکاری و نوآوری استادان، دانشجویان و کارشناسان دانشگاه در سال‌های اخیر است.