میز خبر

۰

 

اقدام‌های محیط‌زیستی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی
سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: شاخص‌های زیست محیطی فازهای ۲ و ۳ در شرایط عادی و رو به بهبود است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین باغبان با بیان اینکه وضعیت شاخص‌های محیط زیستی به‌صورت عمده مطلوب است، گفت: کاهش میزان فلرینگ نرمال به میزان ۱۶ درصد و سری کردن پکیج‌های واحد ۱۰۲ برای بهبود عملکرد این واحد از جمله فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه محیط زیست است.
وی حذف چاله سوزان پالایشگاه دوم را به‌عنوان فعالیت مهم در حوزه محیط زیست دانست و افزود: راه‌اندازی محوطه نگهداری پسماند و تجهیز آن انجام شده و احداث ساختمان امحا نیز در دست اقدام است.
به گفته باغبان، در راستای کاهش سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل فازهای ۲ و ۳، برنامه‌ریزی مدون تعیین‌ شده که اجرای پروژه بازیابی گازهای ارسالی به مشعل و نصب آنالایزر روی خروجی دودکش‌های واحد ۱۲۰ از این موارد است.
سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی کاهش فلرینگ از طریق نصب اوریفیس روی مسیرهای تزریق sweeping gas و ارسال مسیر آب از واحد ۱۰۵ به واحد ۱۰۳ را از دیگر برنامه‌ها درخصوص کاهش آلودگی پساب خروجی عنوان کرد و افزود: مطالعات امکان‌سنجی و نصب AGU در واحدهای بازیافت گوگرد برای افزایش بازده و اصلاح و نوسازی و بهبود شرایط عملیاتی واحد تصفیه پساب نیز در دستور کار است.
 
مبین انرژی خلیج فارس ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد
شرکت مبین انرژی خلیج فارس به‌منظور انفاق و کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان به‌ویژه در شرایط کنونی اپیدمی کرونا، به پویش «ایران همدل» پیوست و ۵۰۰ بسته موادغذایی را بین نیازمندان توزیع کرد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت مبین انرژی خلیج فارس، این شرکت در اقدامی هماهنگ با دستگاه‌های مددرسان، کمک‌های خود به خانواده‌های کمتر برخوردار در چهار شهرستان عسلویه، کنگان، جم و دیر را آغاز کرد.
شرکت مبین انرژی خلیج فارس در گام نخست، ۵۰۰ بسته مواد غذایی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به‌صورت مستقیم بین نیازمندان توزیع کرد.
 
اجرای بیش از ۹ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در استان اردبیل
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از اجرای بیش از ۹ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز از ابتدای تأسیس شرکت گاز در این استان خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سردار اسماعیلی گفت: ۲۹ شهر ( ۱۰۰ درصد) و هزار و ۳۱۲ روستا (۹۴ درصد) در استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
وی درباره عملیات شبکه‌گذاری و نصب انشعابات در استان اردبیل، تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۰ کیلومتر شبکه گاز به شبکه‌های گازرسانی این استان افزوده شد که با وجود این، میزان شبکه‌گذاری از ابتدای تأسیس شرکت تاکنون به بیش از ۹ هزار و ۶۲۵ کیلومتر رسیده و تعداد ۷۸۰۰ عدد انشعاب گاز جدید نیز سال گذشته در سطح استان نصب شد که تعداد انشعابات نصب‌شده در سطح استان اردبیل تاکنون به
 ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ انشعاب رسیده است.
 
نماینده ایران در هیئت عامل اوپک در کما
حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستانی در تهران به کما رفت.
به گزارش شانا، تازه‌ترین پیگیری از احوال ایشان حاکی است هنوز تغییری در وضع ایشان ظاهر نشده و همچنان در حالت کما در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستانی در تهران بستری است.
کاظم‌پور اردبیلی سیاستمدار، دیپلمات و مدیر اجرایی از نجات‌یافتگان بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در تاریخ ۷ تیر ۱۳۶۰ است. وی در فاصله سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ در کابینه محمدعلی رجایی، وزیر بازرگانی بود. از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در جایگاه معاونت اقتصادی وزیر امور خارجه فعالیت می‌کرد و از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹ نیز معاونت امور بین‌الملل وزیر نفت و عضویت هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران را برعهده داشت.
وی در فاصله سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۴ سفیر ایران در ژاپن بود و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۷ نیز نمایندگی ایران در اوپک را به‌عهده داشت. کاظم‌پور اردبیلی از سال ۱۳۹۲ تاکنون نیز در جایگاه نماینده ایران در اوپک فعالیت می‌کند.

تقاضای نفت تا پایان ۲۰۲۱ به سطوح ۲۰۱۹ بازنمی‌گردد
بانک مورگان استنلی اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت خام تا پایان سال ۲۰۲۱ به سطوح سال ۲۰۱۹ باز نمی‌گردد.
به گزارش شانا از خبرگزاری رویترز، بانک آمریکایی مورگان استنلی اعلام کرد که بازگشت تقاضای جهانی نفت به سطوح سال ۲۰۱۹ تا سه ماه چهارم سال ۲۰۲۱ طول خواهد کشید، زیرا روند خروج کشورها از بحران ویروس کرونا کُند خواهد بود.
مارتین رتز، استراتژیست جهانی نفت در بانک مورگن استنلی، گفت: بهبود تقاضا تا حدی ثابت خواهد بود و می‌توانیم برخی تغییرات ساختاری را در رفتار مردم ببینیم.
این بانک آمریکایی انتظار دارد در سال آینده قیمت شاخص نفت خام آمریکا (دبلیوتی‌آی) در سطوح ۴۰ دلار برای هر بشکه و قیمت شاخص نفت خام برنت حدود ۴۵ دلار برای هر بشکه تثبیت شود.