لطفا حتي سرما هم نخوريد!

مسئولان مختلف در بخش بهداشت و درمان، همه به انحاء مختلف به مردم توصيه مي كنند كه در شرايط پائيزي امسال، چنان از خود مراقبت كنند كه حتي سرما هم نخورند!

لطفا حتي سرما هم نخوريد!


مسئولان مختلف در بخش بهداشت و درمان، همه به انحاء مختلف به مردم توصيه مي كنند كه در شرايط پائيزي امسال، چنان از خود مراقبت كنند كه حتي سرما هم نخورند!
در اين مورد معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به همزمانی شیوع کرونا و بیماری های تنفسی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی، گفته:«باید تلاش کنیم امسال به هیچ کدام از بیماری های تنفسی مبتلا نشویم.» و رئیس مرکز ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری هم اعلام كرده كه هر گونه علائم بیماری سرماخوردگی باید کرونا تصور شود!
بنابراين لزوم رعايت حداكثري پروتكل‌هاي بهداشتي مشخص مي‌شود، اين‌كه تحت هر شرايطي بايد از ماسك و مواد ضدعفوني كننده استفاده كنيم، سفر نرويم، فاصله‌هاي اجتماعي را رعايت كنيم و در اين راستا بايد از اتوبوس و مترو هم استفاده نكنيم چون تراكم مسافر در اين وسایل حمل‌ونقل عمومي بسيار بالاست، اما چون چاره‌اي نداريم و طرح ترافيك هم يك پا دارد؛ بايد رعايت پروتكل‌ها را به حداكثر برسانيم.  
رئیس مرکز ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری توصيه كرده است كه باید جلو تجمع  مردم را بگیریم؛ و اين بدان معناست كه ما مردم خودمان بايد شرايطي را موجب تجمع مي شود فعلا از زندگي خود حذف كنيم و همچنان به مهماني و جشن و عزا نرويم.
در اين بين در حالي‌كه تا همين هفته‌هاي گذشته اصرار مسئولان بهداشتي بر اين بود كه واكسن آنفلوآنزا بايد تا حداكثر تا 15 مهرماه تزريق شود تا كارايي لازم را داشته باشد؛ اما حالا و در حالي كه با كمبود شديد اين واكسن مواجه هستيم يك عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است كه:«مردم برای دریافت واکسن آنفلوآنزا عجله نکنند، در هر زمانی می‌توان آن‌را تزریق کرد. اولویت واکسن آنفلوآنزا در حال حاضر برای پرسنل پزشکی و بیماران خاص هست.
هنوز واکسن به داروخانه توزیع نشده است.» اما نكته جالب اين است كه همين مقام افزوده:«افراد بالای ۶۰ سال و کودکان زیر ۶ سال می‌توانند بدون تجویز پزشک واکسن آنفلوآنزا را از داروخانه ها دریافت کنند.»!