میز خبر

۰

 

ربیعی: فعالیت مجموعه‌های ورزشی بزرگ فعلا تعطیل است
 سخنگوی دولت گفت: فعالیت اصناف پرریسک مانند مجموعه‌های ورزشی بزرگ در شهرهای کم خطر فعلا تعطیل است ولی مجموعه‌هایی که جمعیت کمی درآنها تردد دارد می توانند فعالیت خود را ‌آغاز کنند.
به گزارش ایرنا ، «علی ربیعی»  در نشست خبری ماه رمضان را فرصت مغتنمی دانست تا جریان خیر جمعی شکل گرفته در کشور که در ماه رمضان به اوج خود رسیده، به یک سنت تبدیل و نهادینه شود.
وی ادامه داد: افراد در ماه رمضان به مشارکت در امر خیر و رسیدگی به امور افراد نیازمند تمایل بیشتری دارند و باید از فرصت این ماه با توجه به شرایط کرونا و فشارهای جهانی و اتفاقاتی که در این مدت در کشور بوده، استفاده کنیم و حرکت رمضانی را در طول سال تداوم دهیم.
ربیعی با تاکید بر اینکه راهی جز همدلی، دستگیری، در کنار هم بودن و یاری رساندن به هم نداریم، یکی از برنامه‌های دولت را گسترش برنامه‌های اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد و ایجاد مشارکت بیشتر مردم در خیر جمعی و حرکت اجتماعی همدلانه عنوان کرد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه ترتیبی در کمیته‌های استان‌ها اتخاذ شده که نماینده سمن‌ها در این کمیته‌ها مشارکت کنند، گفت: تعداد تشکل‌های ثبت شده در وزارت کشور به ۲۸۳۱ تشکل رسیده و در حوزه هدف بهزیستی در مجموع ۹۸۰۰ خیریه و سمن ثبت داریم که بیش از ۵ هزار سمن از سال ۹۲ تاکنون ثبت شده‌اند. یعنی ۶۰ درصد سمن‌های حوزه بهزیستی در همین دولت ثبت شده است.  
وی یادآورشد: این سیاست دولت بوده و امیدواریم بتوانیم در مدت زمان باقیمانده موانع پیش روی فعالیت‌های مدنی در قالب خیریه ها را برداریم.
ربیعی با اشاره به آخرین گزارش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: این گزارش حاکی از این است ۸۳ درصد از ایرانی‌ها با اصول پروتکل‌های بهداشتی و سلامت محور همراهی داشتند و برخی شهرستان ها به ۹۶ درصد رسیده ایم. پایتخت نشین‌ها کمتر از متوسط یعنی ۶۳  درصد مشارکت داشته اند.
 می‌توانیم از فرو افتادن افراد در تله فقر جلوگیری کنیم  
ربیعی با اشاره به آغاز فرایند بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در بیشتر کشورهای جهان گفت: ما نیز هوشمندانه اقدام کردیم اگر رفتارهای سلامت محور در کل کشور بالای ۹۰ درصد شود هم می‌توانیم از جان‌ها و هم از اقتصاد و اشتغال حفاظت کنیم و هم از فرو افتادن افراد در طبقات پایین و تله فقر جلوگیری کنیم.
 مجموعه‌های ورزشی بزرگ فعلا تعطیل هستند
سخنگوی دولت گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا ۱۳۲ شهر به عنوان شهر کم خطر (وضعیت سفید) اعلام شد، اما این شرایط ثابت نیست و تغییر خواهد کرد؛ دولت دائما در حال رصد، بررسی و ارزیابی است و طبقه‌ها را به روز می‌کند در این شهرها مساجد بازگشایی شدند و نماز جماعات و جمعه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود.
ربیعی بیان کرد: در این ۱۳۲ شهر فقط مشاغل پرریسک تعطیل هستند و بقیه مشاغل می‌توانند در این شهرها فعالیت خود را ادامه دهند؛ حتی اصناف پرریسک مانند مجموعه‌های ورزشی بزرگ فعلا تعطیل هستند ولی مجموعه‌های ورزشی که جمعیت کم در آنها تردد دارد و انفرادی هستند با حفظ پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.