خبـــــــر

۰

 

 کارشناس امنیتی عراق:
داعش حتی یک تیر هم به سمت نیروهای آمریکایی شلیک نکرده است

یک کارشناس امنیت عراق گفت که عناصر تروریستی داعش حتی یک تیر هم به سمت نیروهای آمریکایی در عراق شلیک نکرده‌اند.
به گزارش ایلنا به نقل از العهد، «صفا الاعسم»، کارشناس امنیتی عراق گفت که گروهک ترویستی داعش پیش از اشغال استان های غربی وارد عراق شد و از مرزها نفوذ کرد.
الاعسم افزود: «آمریکا در داخل عراق از سال ۲۰۰۳ پایگاه‌هایی را دارد و پایگاه عین الاسد در قلب استان الانبار در اختیار آن است.»
وی تصریح کرد: «از شش سال پیش تا این لحظه عناصر داعش حتی یک تیر هم به سمت نیروهای آمریکایی شلیک نکرده‌اند، در حالی که کودکان و زنان و کهنسالان عراقی را کشتند که این امر وابستگی آن‌ها به آمریکا را اثبات می‌کند.»

 شینزو آبه اعلام کرد:تمدید وضعیت اضطراری در ژاپن تا پایان ماه مه
نخست‌وزیر ژاپن وضعیت اضطراری سراسری در این کشور را تا پایان ماه مه تمدید کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری کیودو، «شینزو آبه»،‌ نخست‌وزیر ژاپن  وضعیت اضطراری سراسری در این کشور را تا پایان ماه مه تمدید کرد.
وی در دیدار با اعضای تیم ضربت مبارزه با کرونا این خبر را اعلام کرد. وضعیت اضطراری در ژاپن بنا بود روز چهارشنبه پایان یابد.
آبه در این نشست گفت: «وضعیت اضطراری را تا ۳۱ ماه مه تمدید می‌کنم. تمامی بخش‌ها شامل این امر می‌شوند و در ساوزکار وضعیت تغییری ایجاد نمی‌شود. این دوره یک‌ماهه بناست ما را برای قدم‌های بعدی و پایان وضعیت اضطراری آماده کند.»

 افزایش ۷۶ نفره شمار قربانیان کرونا در روسیه
شمار قربانیان کرونا در روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ مورد افزایش یافت.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شمار قربانیان کرونا در روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ مورد افزایش یافت. این خبر را مرکز مبارزه با کرونای روسیه اعلام کرد.
بنا به آمار جدید، مجموع شمار قربانیان کووید-۱۹ در این کشور به هزار و ۳۵۶ تن رسیده است.
این مرکز همچنین اعلام کرد که شمار مبتلایان با ۱۰ هزار و ۵۸۱ مورد افزایش به ۱۴۵ هزار و ۲۶۸ مورد رسیده است.
تاکنون ۱۸ هزار و ۹۵ تن بهبود یافته و وضعیت دو هزار و ۳۰۰ نیز بحرانی گزارش شده است.

 تکذیب خبر کودتا در قطر
یک منبع وزارت خارجه قطر اخبار درباره کودتا در این کشور را تکذیب کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، یک منبع وزارت خارجه قطر اخبار درباره کودتا در این کشور را تکذیب کرد.
این منبع آگاه گفت که انتشار اخباری درباره وجود کودتا در قطر صحت ندارند.
این در حالی است که پیشتر فعالان شبکه‌های اجتماعی، اخباری از شنیدن صدای چندین انفجار را در منطقه «الوکره» منتشر کرده بودند. همچنین پیشتر ویدئوهایی مربوط به صدای شلیک شدید گلوله در دوحه در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود.
برخی فعالان به احتمال وجود کودتای نظامی به سرکردگی
«حمد بن جاسم»، نخست‌وزیر پیشین قطر، اشاره کردند.

با انتقاد از تحریم‌ها همزمان با شیوع کرونا؛
اختلافات داخلی در آمریکا بر سر فشار علیه ایران بالا گرفت
اختلافات داخلی در آمریکا بر سر فشار حداکثری علیه ایران بالا گرفته و به تازگی نیز مشاورارشد لابی آمریکایی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» از سیاست‌های تحریمی ایران همزمان با شیوع کرونا انتقاد کرد.
به گزارش مهر به نقل از نشنال، «نورمن راول»، مشاور ارشد لابی آمریکایی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که طی چند سال گذشته تلاش‌های برای فشار بر ایران را در آمریکا دنبال می‌کرد، حال از سیاست‌های تحریمی ایران همزمان با شیوع کرونا انتقاد کرد.
این مأمور سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) به تازگی از جامعه بین المللی خواسته است تا هرکاری را برای دسترسی مردم ایران به تجهیزات و ملزومات پزشکی را فراهم کند.
این درخواست راول با نوشتن مقاله‌ای در پایگاه «نیشن» اعلام شده است.راول پیش از این جمله کسانی بود که نقش بسیار تعیین کننده‌ای در جلوگیری از تعامل و تجارت شرکت‌های داروسازی با ایران حتی به صورت قانونی داشت و از روابط این شرکت‌ها با ایران نیز تحت عنوان سیاست فشار حداکثری جلوگیری می‌کرد.
این در حالی است که اقدامات لابی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در واشنگتن همزمان با تشدید فشارها و گسترش تحریم‌ها علیه ایران با وجود شیوع کرونا همچنان ادامه دارد.