بهره‌برداری از ۶۰ هزار شغل برکت در مناطق روستایی و عشایری

همزمان با روز روستا و عشایر توسط رئیس جمهور انجام شد؛

طرح‌های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)شامل ۲۰ هزار طرح اشتغال‌زایی و ۵۱۰ طرح عمرانی و زیربنایی توسط رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از ۶۰ هزار شغل برکت در مناطق روستایی و عشایری

طرح‌های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)شامل ۲۰ هزار طرح اشتغال‌زایی و ۵۱۰ طرح عمرانی و زیربنایی توسط رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي بنياد بركت، همزمان با  ۱۵ مهر روز روستا و عشایر، ۲۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور مشتمل بر ۶۰ هزار فرصت شغلی، ۱۵۰ مدرسه، ۱۰۰ مسجد، ۱۰ مرکز جامع سلامت و ۲۵۰ طرح آب‌رسانی بنیاد برکت در مناطق روستایی و عشایری سراسر کشور توسط رئیس جمهور افتتاح شد.
در این مراسم که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، روحانی تاکید کرد: تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سراسر کشور بسیار ارزنده است.رئیس‌جمهور ادامه داد: طرح‌های اشتغال‌زایی و عمرانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که به بهره‌برداری رسيد عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری کشور و برای مردم محروم این مناطق ایجاد شده است.
در این مراسم، مدیرعامل
بنیاد برکت هم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مناطق روستایی و عشایری گفت: ستاد اجرایی و بنیاد برکت برای ارائه خدمات به مردم مناطق محروم و به ویژه روستایی در کنار مجموعه‌های دولتی ایستاده‌اند.
امیرحسین مدنی افزود: ۲۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور که به بهره‌برداری رسيد در شش ماهه نخست سال ۹۹ در مناطق روستایی و عشایری ایجاد شده که فراهم آمدن فرصت‌های کسب‌وکار برای ۶۰ هزار نفر را به دنبال دارد.
وی تاکید کرد: اسناد و مدارک تمام مشاغل ایجادشده توسط بنیاد برکت همراه با اسم و رسم، کد ملی و شماره تماس کارآفرین، موجود و قابل رصد و پیگیری است.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به نتایج فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد اظهار داشت:اتفاقات بزرگی در حوزه تولید رخ داده و طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد باعث افزایش تولید گوشت قرمز و سفید شده و از واردات این محصولات جلوگیری کرده است.برای مثال،
سال گذشته ۱۶ هزار تن گوشت قرمز توسط کارآفرینان برکت تولید شده است.
  اقدامات بنیاد برکت در حوزه مشاغل خرد و خانگی
مدنی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در حوزه مشاغل خرد و خانگی نیز خاطرنشان کرد: ایجاد ۶۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برای سال ۹۹ در دستور کار است که باعث راه‌اندازی ۱۸۰ فرصت شغلی در مناطق محروم کشور می‌شود.
وی ادامه داد: تا پایان سال جاری طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در مجموع به ۱۰۰ هزار طرح مشتمل بر ۳۰۰ هزار شغل خواهد رسید.مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد در مناطق روستایی توضیح داد: امروز شاهد افتتاح ۱۵۰ مدرسه،
۱۰۰ مسجد، ۱۰ مرکز جامع سلامت و ۲۵۰ طرح آب‌رسانی در مناطق روستایی هستیم. همچنین ۵ هزار واحد مسکونی برای محرومان در این مناطق در دست ساخت است.