ظرفیت بالای پتروفرهنگ در سرمایه‌گذاری و تولید

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با تأکید بر ضرورت اجرایی‌ کردن شعار سال به‌عنوان هدف متعالی هلدینگ، راهبردها و سیاست‌های کلان سال ۱۴۰۴ را تشریح کرد.

ظرفیت بالای پتروفرهنگ در سرمایه‌گذاری و تولید

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با تأکید بر ضرورت اجرایی‌ کردن شعار سال به‌عنوان هدف متعالی هلدینگ، راهبردها و سیاست‌های کلان سال ۱۴۰۴ را تشریح کرد.
به گزارش شانا به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، جواد زارع‌پور در نخستین نشست شورای مدیران این هلدینگ در سال ۱۴۰۴ با اشاره به نقش کلان این مجموعه در تحقق شعار سال، بر لزوم سرمایه‌گذاری جدی در حوزه تولید تأکید و اظهار کرد: به‌طور قطع پتروفرهنگ یکی از مجموعه‌هایی است که مخاطب اصلی شعار سال است و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از مرحله شعار فراتر برویم و در پایان سال کارنامه‌ای درخشان در تحقق این مهم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه پتروفرهنگ دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید است که می‌تواند مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد و نقش این هلدینگ را در صنعت پتروشیمی و اقتصاد کشور افزایش دهد، افزود: به‌دلیل وجود همین ظرفیت‌ها یکی از اصلی‌ترین مجموعه‌هایی هستیم که باید به سمت تحقق شعار سال گام برداریم.
مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ، بومی‌سازی، بهره‌گیری از هوش مصنوعی و دانش‌بنیان‌ شدن تجهیزات پتروشیمی را راهبردی اساسی دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط جهانی، حرکت به سمت خودکفایی در تولید تجهیزات و توسعه فناوری‌های بومی، یک ضرورت راهبردی است. پتروفرهنگ هم‌اکنون نیز یکی از پیشگامان داخلی‌سازی است، اما ظرفیت‌های بیشتری نیز وجود دارد که باید همه آنها را به فعل تبدیل کرد.
زارع‌پور با اشاره به اهمیت بهره‌برداری واقعی از جریان انقلاب چهارم صنعتی ادامه داد: استفاده از فناوری‌های نو و دیجیتال در تولید و مدیریت، بهره‌گیری مؤثر از هوش مصنوعی در عملیات اجرایی و پیاده‌سازی سیستم‌های هوشمند از دیگر اولویت‌های اصلی پتروفرهنگ در سال جاری است. تحلیل‌های ما از رقبا و بازار جهانی ایجاب می‌کند که الزامات روز اقتصاد و تولید جهان را به‌کار گیریم، چراکه در غیر این صورت از مشارکت و سهم‌ داشتن در عرصه بین‌المللی بازخواهیم ماند.
وی برندسازی و حضور در رویدادهای مؤثر ملی را یکی دیگر از راهکارهای توسعه بازار و افزایش شناخت از توانمندی‌های هلدینگ عنوان و تأکید کرد: هلدینگ پتروفرهنگ اکنون از جهات مختلف یکی از پیشگامان صنعت پتروشیمی به‌شمار می‌آید که توانمندی خود را با تکیه به تخصص داخلی به منصه ظهور رسانده است.
 مهم‌ترین برنامه‌های پتروفرهنگ در ۱۴۰۴
مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با بیان اینکه توسعه بازارهای هدف، تنوع‌بخشی در روش‌های فروش محصول و توسعه محصولات جدید برای صادرات از دیگر اهداف اصلی در سال جدید است، بیان کرد: این اهداف از راهبردهای کلیدی برای افزایش سودآوری و حضور پایدار در بازارهای جهانی است که نیازمند توجه و کار ویژه است.
زارع‌پور با اشاره به اینکه با توجه به افزایش تولید، همچنین الزامات بازار جهانی، نیازمند گسترش افق دید برای بازارهای هدف جدید هستیم که تضمین‌کننده سودآوری و کاهش ریسک‌های محتمل بازار انرژی است، گفت: به موازات همین موضوع باید از ظرفیت‌های موجود برای تنوع‌بخشی در روش‌های فروش استفاده کنیم، چراکه اصلی‌ترین چشم‌انداز هلدینگ، سودآوری مدون و حداکثری برای صندوق ذخیره فرهنگیان است.