اشتغال ۱۵ هزار نیروی جوان و توانمند در مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: اکنون در مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۱۵ هزار نیروی جوان و متخصص شاغل هستند.

مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: اکنون در مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۱۵ هزار نیروی جوان و متخصص شاغل هستند.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، اسحاق فرشیدی در نشست هم‌اندیشی که با موضوع توانمندسازی و آموزش مهارتی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در پالایشگاه سوم پارس جنوبی برگزار شد، با بیان اینکه در سایت یک و دو  مجتمع گاز پارس جنوبی در مجموع ۱۳ پالایشگاه وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون به جز فاز ۱۴ که در حال ساخت است، همه فازها تحویل داده شده است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون افزون بر توسعه پالایشگاه‌ها، مأموریت‌های دیگری نیز به مجتمع گاز پارس جنوبی  داده شده؛ از جمله  بهره‌برداری از نیروگاه بعثت که به‌تازگی به مجتمع گاز پارس جنوبی منتقل شده است.
مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: پایداری مجتمع بر این اساس است که نیروی انسانی متناسب با نیازهای مجتمع توانمند شود و با توسعه مسئولیت‌ها، توانمندسازی نیروی انسانی نیز شکل گیرد. هدف اصلی در مجتمع آموزش و توانمند کردن نیروی انسانی است که در بخش پالایش مطابق برنامه باید ۳ تا ۴ هزار نفر تا پایان سال دارای صلاحیت حرفه‌ای شوند که با توجه شیوع ویروس کرونا بخشی از برنامه‌ها به تعویق افتاده، اما همچنان به‌صورت جدی در حال انجام است.
فرشیدی تأکید کرد: مطابق برنامه در مجتمع گاز پارس جنوبی باید ظرف دو تا سه سال آینده، نیروهای مجتمع متناسب با تدوین استانداردها توانمند شوند که همسو با این موضوع برنامه ۶ ماهه دوم سال ۹۹ نیز تدوین شده است و مطابق این برنامه باید در بخش استانداردها به وضع مطلوبی برسیم و به بخشی از مشاغل کف سازمان نیز گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای ارائه شود.