گزارش چشم‌انداز جهانی ۲۰۲۰ نفت اوپک رونمایی شد

گزارش چشم‌انداز جهانی ۲۰۲۰ نفت اوپک (WOO) از طریق ویدئوکنفرانس در وین، اتریش رونمایی ‌شد.


گزارش چشم‌انداز جهانی ۲۰۲۰ نفت اوپک (WOO) از طریق ویدئوکنفرانس در وین، اتریش رونمایی ‌شد.
به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه اوپک، دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت در این چشم انداز به تأثیر بی‌سابقه همه‌گیری ویروس کرونا بر بازارهای جهانی انرژی و نفت، ارزیابی چشم‌اندازهای میان‌مدت و بلندمدت، همچنین تجزیه و تحلیل سناریوهای جایگزین و حساسیت‌های مختلفی که احتمال دارد در سال‌های آینده بر صنعت نفت تاثیرگذار باشد، پرداخت.
این چشم‌انداز برای نخستین بار برآورد خود را تا سال ۲۰۴۵ گسترش داده است و زمینه‌ای را برای بررسی تحولات تقاضای انرژی و نفت، عرضه و پالایش نفت، اقتصاد جهانی، تحولات سیاست و فن‌آوری، روندهای جمعیت شناختی، مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار را برای پنج‌سال دیگر فراهم کرده است.
نسخه امسال نشریه چشم‌انداز جهانی نفت اوپک همچنین به بررسی اقدام‌های جسورانه و قاطعانه انجام شده از سوی ۲۳ کشور عضو و غیرعضو اوپک (اوپک پلاس) در توافقنامه همکاری (DoC) در پاسخ به چالش‌های بی‌سابقه بازار ناشی از رکود اقتصادی مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا پرداخته است. در توافقنامه همکاری ائتلاف اوپک پلاس به بزرگترین و طولانی‌ترین تعدیل تولید نفت پرداخت که به بازگرداندن ثبات بازار از سه‌ماه دوم سال ۲۰۲۰ کمک کرده و بستری را برای بهبود فراهم
کرده است.