معادلات انرژي

۰

 

موفقیت پتروشیمی پردیس در پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی
شرکت پتروشیمی پردیس موفق به دریافت دو تندیس نقره‌ای ۲ ستاره از پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی شد.
به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی پردیس، این شرکت در نخستین حضور خود در جایزه ملی مدیریت انرژی که پنجمین دوره آن به‌صورت مجازی برگزار شد در بین صنایع بزرگ کشور و سایر شرکت‌های صنعت پتروشیمی موفق به کسب دو تندیس نقره‌ای ۲ ستاره برای پیاده‌سازی سیستم مدیریت انرژی و کاهش مصرف انرژی در تولید محصولات آمونیاک و اوره شد.
این جایزه هر سال به‌منظور ترویج استانداردهای سیستم مدیریت انرژی، معیارهای مصرف بهینه انرژی و لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه از سوی سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.
پیاده‌سازی سیستم مدیریت انرژی ایزو ۵۰۰۰۱ برای همه فرآیندهای تولید و کاهش چشمگیر مصرف انرژی در سه فاز تولیدی اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس از جمله شاخصه‌هایی بود که مورد توجه داوران این رویداد قرار گرفت.

حقوق کارکنان ملی حفاری بر مبنای نرخ امسال پرداخت شد
افزایش سنواتی حقوق و مزایای سال جدید کارکنان شرکت ملی حفاری ایران با بهره‌مندی از کاربست سامانه جامع دستمزد و مزایای کارکنان ارکان ثالث (HRM) برای نخستین‌ بار در صنعت نفت بر مبنای نرخ جدید محاسبه و پرداخت شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدامیر موسوی‌فخر، مدیر امور مالی این شرکت گفت: تا پیش از این افزایش سنواتی این دسته از کارکنان طبق روال معمول در خرداد یا تیرماه اعمال می‌شد که از نظر پرداخت به موقع کسورات تأمین اجتماعی، سوابق بیمه و بازنشستگی مشکلاتی به دنبال داشت.  
وی افزود: سامانه HRM در مجموع  ارائه خدمات به  ۱۰ هزار نفر از کارکنان ارکان ثالث را برعهده دارد که از این تعداد ۷۰ درصد ثبت و مشخصات ۳۰ درصد دیگر در این سامانه تاکنون ثبت نشده و پرداختی‌های آنان به شیوه سنتی انجام می‌شود. در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شد و با تعیین یک بازه زمانی، پیمانکاران طرف قرارداد و مسئولان بخشی‌هایی که این کارکنان در آنجا شاغل هستند ملزم به انجام مراحل ثبت‌نام در این سامانه شده‌اند.  
مدیر امور مالی شرکت ملی حفاری ایران افزود: ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات سازمان از شرکت‌های دریافت‌کننده خدمات اواخر سال ۹۸ وصول و این شرکت کل مطالبات کارکنان از جمله نفت‌کارت‌ها را پرداخت و همچنین بدهی به پیمانکاران، شرکت‌های سازنده قطعات و تجهیزات و بخشی از مطالبات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و صندوق‌های بازنشستگی را تسویه کرد. همچنین مراحل پرداخت نفت‌کارت این ماه کارکنان نیز انجام و به‌تدریج در روزهای پیش رو به حساب ذی‌نفعان واریز خواهد شد.

طرح نوسازی تأسیسات مناطق نفت‌خیز جنوب کلید خورد
طرح نوسازی و بازسازی تأسیسات نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب با انتخاب مجموعه بهره‌برداری و نمکزدایی اهواز-۱ (کریت) به عنوان پایلوت، وارد فاز اجرا شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، به همین منظور فرخ علیخانی، معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران به همراه مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب از واحدهای بهره‌برداری و نمکزدایی
اهواز-۱ (کریت) بازدید کرد.
وی در این بازدید با بیان اینکه طرح نوسازی تأسیسات، برنامه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران است که در چند فاز اجرا خواهد شد، افزود: طرح نوسازی تأسیسات مناطق نفت‌خیز جنوب با توجه به فرسودگی و ظرفیت بالای فرآورشی آن در دستور کار قرار گرفته و مجموعه اهواز-۱ به عنوان پایلوت انتخاب شده است.
احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز عنوان کرد: طرح نوسازی تأسیسات به‌منظور دستیابی به تولید ایمن و پایدار تعریف شده است و شرکت ملی نفت ایران به‌طور جدی آن را پیگیری می‌کند.
وی ایمنی و افزایش بازدهی تاسیسات و توجه به محیط زیست و ذی‌نفعان را از اهداف این طرح عنوان کرد.

شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری خبرداد:

دستگیری سارقان خطوط لوله  جریانی نفتا در ماهشهر
سارقان مسلح خط لوله جریانی نفتا در شهرستان ماهشهر با تلاش حراست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری ، شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت وگاز آغاجاری، الله‌مراد کمایی، رئیس حراست این شرکت گفت: افسر گشت حراست حین بازدید از خطوط لوله جریانی نفتا در شهرستان ماهشهر با سارقان مسلحی مواجه شد که در حال برشکاری خط لوله بودند.
وی افزود: پس از درگیری مسلحانه، متأسفانه مأمور همراه گشت با ضرب گلوله سارقان از ناحیه سر مصدوم شد و پس از اقدام‌های اولیه، همکار حراستی برای مداوا به شهرستان اهواز اعزام شد.
رئیس حراست شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: سارقان مسلح از سوی حراست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری دستگیر و به مقام قضایی تحویل شدند.