آغاز برداشت مکانیزه ذرت بذری در جوین خراسان رضوی

کارشناس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: برداشت محصول ذرت بذری به صورت تمام مکانیزه از مزارع شرکت کشت و صنعت جوین آغاز شد.


کارشناس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: برداشت محصول ذرت بذری به صورت تمام مکانیزه از مزارع شرکت کشت و صنعت جوین آغاز شد.
به گزارش ایلنا ، کارشناس تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به  شروع عملیات برداشت ذرت بذری از مزارع کشت و صنعت جوین گفت: امسال ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی مجموعه کشت و صنعت جوین به کشت ذرت بذری اختصاص یافته که بیشتر از ارقام برکت ۲ برکت ۳ و ۷۰۴ برای کشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مریم حمیدی راد افزود: جوین با تولید سالیانه بالغ بر ۶ هزار تن محصولات کشاورزی و دارا بودن جایگاه ویژه در تولید محصولات استراتژیک همچون گندم و کلزا و چغندر نقش پر رنگی در تامین امنیت غذایی نیز دارد.
وی ادامه داد: استفاده از مکانیزاسیون پیشرفته و کارآمد در مراحل مختلف تولید باعث رونق ، پویایی و توسعه پایدار در حوزه کشاورزی
می شود.
حمیدی راد با اشاره به نقش مهم مکانیزاسیون در کشاورزی مدرن گفت: ارتقای ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و استفاده از ماشین‌آلات و اداوات کشاورزی نوین، سبب افزایش تولید و بهره وری، کاهش ضایعات و افت محصولات و هزینه های جانبی می‌شود.
وی ادامه داد: فعالیت های کشت و صنعت جوین در تولید بذر مرغوب و استاندار و همچنین استفاده از کمباین های پیشرفته درخصوص برداشت ذرت بذری و بلال چینی، کمک بزرگی به بخش کشاورزی منطقه کرده است.