وام ودیعه مسکن کی داده کی گرفته؟!

جالب‌ترین نکته در انواع راهکارهایی که مسئولان مختلف کشور در زمینه‌های مختلف ارائه می‎دهند تا برای مثال با آن راهکار مشکلی حل شده یا گرهی از مشکلات مردم باز شود؛ خود آن راهکار ناگهان به مشکلی بزرگ‎تر از مشکلات موجود تبدیل می‎شود.

 


جالب‌ترین نکته در انواع راهکارهایی که مسئولان مختلف کشور در زمینه‌های مختلف ارائه می‎دهند تا برای مثال با آن راهکار مشکلی حل شده یا گرهی از مشکلات مردم باز شود؛ خود آن راهکار ناگهان به مشکلی بزرگ‎تر از مشکلات موجود تبدیل می‎شود. به عنوان نمونه برای ازدواج، برای خرید لوازم خانه، برای خرید مسکن، برای اجاره مسکن و ... مسئولان در ابتدا با هیاهوی بسیار امیدآفرینی کردند؛ در پی این امیدآفرینی، مردم هم دست و پا کردند تا بلکه با دسترسی به یکی از این وام‌ها، یکی از چندین مشکلات خود را حل کنند. اما عجیب این‌جاست که همان راهکار که وام به عناوین مختلف نام دارد؛ به مشکل و معضلی بزرگ بدل می‌شود و بانک‌هایی که مسئول ارائه چنین «خدماتی» به «مردم» هستند در راه رسیدن و دستیابی مردم به این تسهیلات تا می‌توانند سنگ‌اندازی می‌کنند. شرایطی که اغلب این بانک‌ها برای ارائه «تسهیلات» می‌گذارند، چنان سخت است که گاهی مردم پس از رفت‌وآمدهای بسیار و تهیه مدارک عحیب و غریبی که بانک درخواست می‌کند، در نهایت به این نتیجه می‌رسند که این تسهیلات برای داده نشدن، تدارک دیده شده‌اند، چرا که شرایط سختی که بانک‌ها می گذارند، تسهیلات را به یک آرزوی دست نایافتنی تبدیل می‌کند. درست مانند داستان وام ودیعه مسکن، که در ابتدا قرار بود، اغلب خانواده‌هایی که اجاره‌نشین هستند، این وام را دریافت کنند، اما رفته‌رفته، شرایط به‌طرزغریبی تغییر کرد و اکنون تعداد بسیار اندکی مشمول دریافت این وام هستند-خانواده‌های بیش از 5 نفر و مزدوجان امسال!- که آن‌ها هم با شرایط سخت بانک‌ها احتمالا به سختی دست‌شان به این
«تسهیل کننده» خواهد رسید. به گزارش عصرایران، بررسی میدانی نشان می‌دهد بانک‌ها حاضر به رعایت مصوبات برای پرداخت وام ودیعه مسکن مستأجران نیستند و هر بانکی قوانین خاص خود را اجرا می‌کند. و لاجرم وام ودیعه مسکن هم به صف انواع وام‌های دیگر پیوسته است تا شاهد گویای این ضرب‌المثل شود که چه کسی این وام را داده و چه کسی گرفته؟!