ارسال نامه تمدید محدودیت های کرونایی به وزیر بهداشت

زالی خبر داد؛

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از ارسال نامه ای به وزیر بهداشت با موضوع تمدید و تجمیع محدودیت های کرونایی در پایتخت خبر داد.

ارسال نامه تمدید محدودیت های کرونایی  به وزیر بهداشت

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از ارسال نامه ای به وزیر بهداشت با موضوع تمدید و تجمیع محدودیت های کرونایی در پایتخت خبر داد.
به گزارش  مهر، علیرضا زالی، در حاشیه مراسم بزرگداشت و بدرقه شهید مدافع سلامت محمد زارع جوشقانی رئیس بیمارستان لبافی نژاد که در محوطه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: متأسفانه تهران در طول چند هفته اخیر هیچ تغییری در شاخص‌های ابتلاء ندارد و تقریباً طی روزهای اخیر میزان ابتلاء، بستری، مراجعین سرپایی و میزان مرگ و میر کماکان افزایش نشان می‌دهد.
وی با عنوان این مطلب که به نظر می‌رسد در پیک سوم اپیدمی هستیم، افزود: چند اتفاق در جریانات اخیر افتاده که ما را از پیک دوم متمایز می‌کند، اول اینکه بیماران در شرایط بدحال‌تری مراجعه می‌کنند، دوم اینکه مدت اقامت بیماران در بیمارستان‌ها نسبت به پیک اول و دوم، حداقل بین ۱.۲ تا ۲.۳ روز افزایش داشته و طولانی‌تر شده است.
زالی، مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی را یکی از مهم‌ترین دلایل این مسئله عنوان کرد و گفت: بخشی از مبتلایان نیز به مراکز غیردولتی مراجعه می‌کنند و تا رسیدن به مراکز ارجاعی تخصصی درمانی کرونا ممکن است زمان بر باشد.
وی نکته متمایز بعدی پیک سوم نسبت به پیک‌های قبلی را مراجعه خانوادگی مبتلایان عنوان کرد و افزود: اکثر بیماران در پیک سوم به صورت خانوادگی مراجعه می‌کنند؛ در صورتی که در پیک اول و دوم این الگو کمتر مشاهده می‌شد، به عبارت دیگر این روزها افراد یک خانواده جمیعاً با حال عمومی نامناسب و نامساعد مراجعه می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به نکته مهم بعدی در این رابطه، عنوان کرد: میزان قله بستری و میزان افزایش مرگ و میر در تهران خیلی سریع‌تر از پیک اول و دوم حاصل شده است؛ به عبارت دیگر اگر موارد و تعداد کلی بستری در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه در پیک دوم مثلاً بین ۳ تا ۴ هفته طول کشید، این بار در عرض کمتر از ۱۰ روز به این عدد و آمار رسیدیم که نشانه گسترش بیشتر بیماری در شهر تهران است.
زالی با بیان اینکه به نظر می‌رسد بیماری فراگیرتر و سرایت پذیر تر از قبل در شهر تهران در حال جولان است، تاکید کرد: طبیعتاً تا زمانی که رفت و آمد و تولید سفر در داخل شهر مدیریت نشود، این روند و چرخه ویروس منحوس در تهران استمرار پیدا می‌کند و متأسفانه شاهد شهادت تعدادی از بهترین فرزندان این مرز و بوم خواهیم بود.
زالی با تاکید بر تأثیر اعمال دورکاری در کاهش ترددهای درون شهری، افزود: همان گونه که بارها اعلام کرده‌ایم به نظر می‌رسد که با اعمال دورکاری، کماکان پیشنهاد ما و استانداری تهران تقلیل ظرفیت کارکنان در استان تهران حداقل برای یک تا دو هفته است که بتوانیم در این فرصت تولید سفرها در تهران را کم کنیم.