پنجاه وهشتمین جایزه سال بنیاد البرز به دانش‌آموزان برتر کشور اهدا شد

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از موسسات‌ وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه در پنجاه و هشتمین همایش ملی جایزه سال بنیاد البرز که با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان برگزار شد، از دانش‌آموزان برتر کشور با اهدا لوح، تندیس و جوایز نقدی قدردانی کرد.


مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از موسسات‌ وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه در پنجاه و هشتمین همایش ملی جایزه سال بنیاد البرز که با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان برگزار شد، از دانش‌آموزان برتر کشور با اهدا لوح، تندیس و جوایز نقدی قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، حیدر ارشدی در این همایش با بیان اینکه بنیاد البرز از سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی از طریق اعطای
«جوایز بنیاد البرز» توسط مرحوم حسینعلی البرز تاسیس و وقف شده، افزود: این بنیاد طی نیم قرن گذشته تاکنون چندین هزار نفر از
نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسئولین کشوری محقق شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری که مقارن پنجاه وهشتمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز است و در راستای تحقق امینانه نیت واقف، برگزاری دو همایش ملی در بخش نخبگان و دانش‌آموزی در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.
به گفته ارشدی، شرکت‌کنندگان در این همایش، دانش آموزان
 فارغ التحصیل پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستند.
ارشدی اظهار داشت: در این مراسم از تعداد ۵۱ نفر از نفرات ممتاز معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور و همچنین دانش آموزان مقطع متوسطه اول ۲۶ نفر، دانش ‌آموزان مقطع متوسطه دوم ۲۵ نفر و منتخبان ۲۴ استان کشور با اهدا جایزه نقدی هر نفر ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس همایش و لوح قدردانی می‌شود.
وی با با بیان انیکه در این همایش از هر استان پنج نفر در دوره اول و هشت نفر در دوره دوم (به تفکیک دو نفر در هر رشته) جمعا ۱۳ نفر معرفی شدند، گفت:با تجمیع مستندات دریافتی، نشست مقدماتی کمیته علمی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز طی روزهای ۶ تا ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹ برگزار و با بررسی و ارزیابی مستندات دریافتی دانش‌آموزان از سراسر کشور، نسبت به ورود اطلاعات مدارک هر یک در فرم‌های مربوطه اقدام شد.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود: در نهایت فرم‌های نفرات واجد شرایط، برای داوری در بخش نهایی کمیته علمی آماده و نشست پایانی کمیته علمی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز در روز جمعه یازدهم مهر سال ۱۳۹۹ در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل و با بررسی نفرات معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، دانش آموزان برتر کشوری همایش ملی دانش‌آموزی انتخاب شدند.
ارشادی اظهار داشت: این بنیاد برای یک، ۱۰ و یا صدسال پایه‌ریزی نشده است بلکه هدف مؤسس این است تا زمانی که ایران باقی است و
دین و اخلاق در کشور ما مقام خود را دارد، این بنیاد در خدمت نسل جوان باشد.وی ادامه داد: تا به امروز هفت همایش ملی و هشت همایش استانی برگزار شده که ۱۳۰۰ دانش‌آموز، دانشجو، مخترع، طلبه و غیره در این همایش‌ها مورد تجلیل قرار گرفته و مبلغی به ارزش سه میلیارد تومان در طول این پانزده همایش هزینه شده و امسال نیز برای دو همایش مذکور مبلغ دو میلیارد تومان جایزه برای تجلیل از برگزیدگان در نظر گرفته شده است.